(P) Coridor maritim între Marea Neagră şi Regiunea Caspică

  • Coridor maritim între Marea Neagră şi Regiunea Caspică.
  • Drumuri mai scurte pentru mărfuri spre Uniunea Europeană.
  • Se conturează un Middle Corridor şi apar noi linii de transport prin Portul Constanţa.
1096 afișări
Imaginea articolului (P) Coridor maritim între Marea Neagră şi Regiunea Caspică

(P) Coridor maritim între Marea Neagră şi Regiunea Caspică

Cooperarea dintre actorii din regiunea Caspică şi operatorii din Portul Constanţa devine o realitate. În tensiunea creată în jurul transportului maritim în zona Mării Negre apar şi noi linii de transport.

Forumul Marea Caspică – Marea Neagră, eveniment organizat, la Constanţa, de Ambasada Republicii Kazahstan în România şi Asociaţia operatorilor Portului Constanţa şi-a propus  să polarizeze, în premieră, cei mai mari jucători din domeniul transporturilor din Kazahstan, Georgia, Azerbaidjan şi România.

    Conflictul declanşat în Ucraina în 24 februarie 2022 a configurat un context geopolitic particular atât în zona Mării Negre, cât şi în regiunea Caspică. Portul Constanţa devine astfel un important element de conexiune a hinterlandului european cu volumele de marfă alimentate de reţelele de transport din regiunea Caspică. Kazahstan are peste 30 de procente din export direcţionat spre statele Uniunii Europene. Georgia şi Azerbaidjan au investit în sistemele feroviare în ultima decadă aducându-le la nivelul la care pot acomoda fluxuri importante de marfă. Porturile din regiunea Caspică au peste 50% rezervă de creştere şi demonstrează o mare  forţă de dezvoltare, un impact economic puternic şi o  mare deschidere comercială.

    Iniţiativa organizării evenimentului a venit din partea comunităţii de afaceri din zona Caspică, aflată în căutarea unor parteneriate cu operatori portuari din Constanţa pentru derularea afacerilor, transporturilor către/dinspre Europa Centrală şi de Est.

Discutatul Middle Corridor, iniţiativa prin care se doreşte dezvoltarea legăturilor de transport intermodale şi combinate între Orientul Îndepărtat şi Europa, folosind diferite rute, poate deveni astfel realitate pentru portul Constanţa prin stabilirea unor parteneriate între operatorii din Kazahstan, Georgia şi Azerbaidjan şi mediul privat din România.

Organizaţia patronală Constanţa Port Business Association numără printre membrii săi majoritatea operatorilor portuari din Portul Constanţa, investitori locali şi internaţionali, armatori fluviali şi furnizori de servicii conexe activităţii portuare. Activă în mediul portuar de peste 30 ani, asociaţia noastră, ai cărei membri operează aproximativ 85% din volumele de marfă care tranzitează portul Constanţa, reprezintă interesele membrilor săi în special pe linia promovării afacerilor la nivel naţional şi internaţional.

La începutul anului 2023, între Constanţa Port Business Association,  Ambasada Republicii Kazahstan în România şi Consulatul Onorific al Republicii Kazahstan în România a fost semnat un protocol de colaborare a cărui primă materializare este organizarea, pe 7 aprilie 2023 la Constanţa, a Forumului pentru promovarea relaţiei intermodale de transport dintre porturile caspice, portul Constanţa şi cele  dunărene pentru deservirea Europei Centrale şi de Est.

Alături de transportatori maritimi, feroviari, intermodali, operatori şi expeditori din Kazahstan, la eveniment vor fi prezente importante companii de transport şi reprezentanţi ai mediului de afaceri din Georgia şi Azerbaidjan.

Importanţa evenimentului în contextul politic particular este accentuată şi de prezenţa misiunilor diplomatice ale statelor regiunii Caspice în România.

Ambasadorii Republicilor Kazahstan şi Georgia îşi vor analiza  importanţa coridorului Marea Caspică – Marea Neagră din perspectiva deservirii fluxurilor de marfă spre şi dinspre Europa şi impactul acestuia asupra propriilor economii naţionale.

La eveniment vor fi prezenţi membrii asociaţiei Constanţa Port Business Association, oficialităţi române, reprezentanţi ai administraţiei locale, oameni de afaceri din mediul economic şi portuar din România, traderi, transportatori, expeditori şi linii maritime de transport.

Evenimentul oferă ocazia prezentării unui prim proiect concret care conectează portul Constanţa cu reţele logistice din regiunea Caspică – deschiderea liniei de transport R0-R0 şi de pasageri între portul Poti/Georgia şi Portul Constanţa /România, operaţională începând cu luna aprilie 2023. Linia R0-R0 pe relaţia Poti – Constanţa va fi operată de companiile E 60 Shipping Line LLC – Georgia şi Sea Container Services Constanţa.

Între speakerii şi invitaţii confirmaţi la eveniment  se află:

  • Florin Spătaru - ministrul Economiei,
  • Mihnea Drumea - consilier al Primului Ministru,
  • Excelenţa Sa, Doamna Tamar Beruchhasvili - Ambasador al Georgiei în România,
  • Nurlan Abdalyiev - Însărcinat cu afaceri al Ambasadei Kazahstan în România,
  • Mihai Lupu - Preşedinte Consiliul Judeţean Constanţa,
  • Vergil Chiţac - Primar al municipiului Constanţa,
  • Florin Vizan - Director General CNAPMC,
  • Gaidar Abdikerimov - Secretar General "Trans Caspian International Transport Route”,
  • Manfred Seitz - General Director al Comisiei Europene a Dunării,
  • Leila Batyrbekova - fondator ECATA, Europe & Central Asia Transport and Trade Association,
    Magdalena Grigore - Secretar General TRACECA, Ministerul Transporturilor,
  • Cristian Diaconescu - fost Ministru de Externe al României.

Forumul va avea loc la Hotel Continental Forum (fost IBIS) - Constanţa în ziua  de Vineri  7 aprilie  între  orele 10 şi 17, a.c.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici