Transportatorii au încheiat marşul pe Şoseaua de Centură

Cei peste o sută de transportatori rutieri au încheiat, luni seară, marşul pe Şoseaua de Centură după aproape cinci ore, urmând ca marţi dimineaţă să plece din nou cu camioanele din zona Autostrăzii A1 Bucureşti - Piteşti, principala solicitare a acestora fiind legată de eliminarea rovinietei.

12 afişări
Imaginea articolului Transportatorii au încheiat marşul pe Şoseaua de Centură

Transportatorii rutieri ies astăzi în stradă (Imagine: Mediafax Foto)

Transportatorii rutieri care au plecat din zona Policolor (în apropierea Autostrăzii A2 Bucureşti - Constanţa), în jurul orei 15.30, cu camioanele pe Şoseaua de Centură a Capitalei au ajuns în zona Autostrăzii Bucureşti - Piteşti la ora 21.00.

Aceştia au anunţat că marţi dimineaţă vor relua marşul de protest pe Şoseaua de Centură a Capitalei, urmând să plece din zona autostrăzii Bucureşti - Piteşti.

Câteva zeci de transportatori s-au adunat, luni dimineaţa, în faţa Guvernului, cerând să fie primiţi urgent de premierul Călin Popescu Tăriceanu pentru a le rezolva problemele. Alte peste o sută de persoane au aşteaptat rezultatul întâlnirii cu reprezentanţii Guvernului în zona Policolor, pe bulevardul Theodor Pallady.

Reprezentanţii transportatorilor rutieri s-au întâlnit, luni, cu Dorin Marian, şeful Cancelariei primului-ministru, pentru a discuta problemele legate în principal de eliminarea rovinietei, scăderea preţurilor la carburanţi şi îmbunătăţirea stării drumurilor din ţară.

În urma întâlnirii, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT), Augustin Hagiu, s-a declarat nemulţumit de rezultat, precizând că va hotărî, împreună cu transportatorii, modul în care vor continua protestele.

Vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Ion Lixandru, a declarat, luni, înaintea marşului de protest, că la întâlnirea cu reprezentanţii Guvernului nu s-au luat decizii concrete.

"Întâlnirea de azi (luni - n.r.) cu reprezentanţii Guvernului a fost o tatonare politică, nu s-au luat decizii concrete, iar până nu avem ceva concret noi nu renunţăm la proteste. Am discutat cu reprezentanţii Guvernului despre înfiinţarea unei comisii, împreună cu Ministerul Transporturilor şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, care să găsească soluţii pentru eliminarea rovinietei, dar aşteptăm o concretizare a acestei discuţii", a spus Ion Lixandru.

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu, Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi reprezentanţii transportatorilor au hotărât să înfiinţeze o comisie care va căuta soluţii pentru rezolvarea problemei legate de rovinietă.

Transportatorii rutieri au participat, în 14 aprilie, la marşuri de protest pe şoselele de centură din Bucureşti şi alte 18 oraşe din ţară, pentru a-şi susţine revendicările. Aceştia cereau, printre altele, eliminarea rovinietei, asigurarea transparenţei colectării accizelor din carburant şi monitorizarea de către asociaţiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru construcţia şi întreţinerea de drumuri şi legiferarea printr-o ordonanţă de urgenţă, dar şi amenajarea parcărilor la standarde europene.

Ministrul Ludovic Orban, declara atunci că protestul transportatorilor este "o furtună care s-a iscat din senin", întrucât Ministerul Transporturilor nu a luat nicio măsură care să afecteze activitatea acestora.

Orban a anunţat, pe de altă parte, că a fost de acord cu revendicările privind sistemul unic de control, urmărirea egalităţii în tratament aplicată transportatorilor, cu autorizaţiile de transport, cu problemele legate de participarea lor în CA-urile Companiei Naţionale de Autostrăzi, Autorităţii Rutiere Române şi cel al Registrului Auto Român, unde le-a propus transportatorilor să-şi desemneze delegaţi care să participe, fără drept de vot, la toate şedinţele Consiliilor de Administraţie şi la Adunările Generale ale companiilor respective.

El a adăugat că o parte din revendicările transportatorilor sunt contradictorii, menţionând că aceştia solicită desfiinţarea rovinietei, dar cer o infrastructură de transport mai bună, având în vedere că principala sursă certă de venituri a Companiei Naţionale de Autostrăzi, folosită exclusiv pentru modernizarea drumurilor naţionale este rovinieta.

La rândul său, Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, declara că solicitarea transportatorilor privind includerea rovinietei în preţul carburantului ar duce la creşterea acestor preţuri, la taxarea nejustificată a proprietarilor de maşini care nu ies frecvent din oraşe şi la majorarea tarifelor la transportul în comun.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici