- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- LONDRA, (18.02.2014, 12:10)
- Teodora Nicolau
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ochii au miros: mirosul lucrurilor se schimbă în funcţie de cuvintele cu care sunt asociate
Oamenii pot percepe în mod diferit mirosul alimentelor şi chiar al unor obiecte, în cazul în care acestea sunt asociate cu unele cuvinte ce au conotaţii pozitive sau negative din punct de vedere olfactiv, au descoperit savanţii canadieni, printre care se află şi Simona Mănescu, originară din România.
548 afișări
Ochii au miros: mirosul lucrurilor se schimbă în funcţie de cuvintele cu care sunt asociate
Potrivit dailymail.co.uk, cercetătoarea de origine română Simona Mănescu şi Johannes Frasnelli au recrutat 50 de participanţi care au fost rugaţi să miroasă ulei esenţial de pin, geraniol, chimion, precum şi brânză parmezan.
Fiecare lucru mirosit a fost însoţit aleatoriu de anumite expresii ce descriau un miros, precum "ace de pin" sau "solvent vechi", proiectate pe monitorul unui computer.
Geraniolul a fost însoţit de eticheta "flori proaspete" sau "parfum ieftin", iar brânza parmezan a fost însoţită fie de cuvântul "brânză", fie de expresia "vomă uscată".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
Participanţii la studiu au caracterizat cele patru lucruri mirosite cu conotaţii pozitive când acestea au fost însoţite de etichetări pozitive.
Aceleaşi mirosuri au fost considerate neplăcute şi necomestibile când au fost asociate cu etichetări negative.
"Este prima oară când am reuşit să influenţăm percepţia caracterului comestibil al unui miros, chiar şi atunci când etichetările pozitive şi negative ale mirosurilor indicau cuvinte ce descriau produse nealimentare", a afirmat profesorul Johannes Frasnelli.
"Acest lucru ne arată că percepţia pe care o avem despre mirosuri nu este obiectivă, ci este afectată de interpretarea cognitivă ce intervine atunci când cineva se uită la o etichetă", a adăugat Simona Mănescu.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe