Un mare constructor auto vrea să producă maşini electrice de masă în India

Renault ia în considerare construirea unui vehicul electric de masă în India, au declarat pentru Reuters două persoane care au cunoştinţă de această analiză.

250 afișări
Imaginea articolului Un mare constructor auto vrea să producă maşini electrice de masă în India

Un mare constructor auto vrea să producă maşini electrice de masă în India

Studiul realizat de Renault subliniază modul în care constructorul auto francez merge mai departe cu planurile de electrificare, chiar dacă prelungeşte negocierile nerezolvate cu partenerul Nissan Motor cu privire la investiţia într-o unitate EV pe care intenţionează să o desprindă de celelalte operaţiuni ale sale.

De asemenea, indică schimbarea percepţiei asupra pieţei auto din India, care a înregistrat cea mai rapidă creştere dintre toate pieţele majore în 2022. EV-urile erau pe cale să reprezinte mai puţin de 1% din vânzările de maşini anul trecut, dar guvernul a stabilit un obiectiv de 30% până în 2030 şi a avut succes recent în atragerea furnizorilor pentru producătorii auto internaţionali, cu o serie de subvenţii.

Renault studiază lansarea unei versiuni electrice made-in-India a hatchback-ului său Kwid, au declarat sursele menţionate pentru Reuters.

Revizuirea va evalua cererea potenţială, preţurile şi capacitatea de a construi EV-ul cu componente locale, a declarat una dintre surse, adăugând că o eventuală lansare ar urma să aibă loc la sfârşitul anului 2024.

Mişcarea face parte dintr-un plan mai amplu al Renault de a relansa vânzările într-o ţară în care producătorul auto rămâne profitabil în ciuda faptului că a vândut mai puţine maşini în 2022 decât în anul precedent, a spus persoana respectivă.

Renault India a refuzat să comenteze planurile de produse, dar a declarat că firma are un "accent puternic pe electrificare la nivel global", ca parte a strategiei trasate de directorul general Luca de Meo şi că "India este una dintre pieţele-cheie" pentru grup.

India va deveni a treia cea mai mare piaţă din lume pentru pasageri şi alte vehicule uşoare, înlocuind Japonia, potrivit unei previziuni a S&P Global Mobility. Vânzările la nivelul întregii industrii au înregistrat o creştere estimată de 23%, ajungând la 4,4 milioane de vehicule în 2022.

Acest lucru contrastează cu perspectivele pentru Statele Unite, unde se aşteaptă ca anul viitor piaţa să rămână sub nivelurile din 2019, şi China, unde cererea este în scădere.

Renault spera să ajungă în decembrie la un acord cu Nissan privind termenii unei divizări pentru unitatea sa de vehicule electrice, dar discuţiile au fost încetinite din cauza preocupărilor constructorului auto japonez cu privire la o serie de aspecte, inclusiv protecţia proprietăţii sale intelectuale.

"India va juca un rol important în viitoarele proiecte ale Renault-Nissan, dar planurile locale nu vor fi finalizate înainte de a se ajunge la un acord global privind restructurarea alianţei", a declarat una dintre surse.

În India, constructorul auto naţional Tata Motors, care domină vânzările de maşini electrice, precum şi jucători străini precum Stellantis, Hyundai Motor şi MG Motor al SAIC pregătesc lansări de vehicule electrice.

Renault produce deja o versiune a modelului Kwid EV în China, care este vândut pe această piaţă sub numele de City K-ZE şi exportat în Franţa sub numele de Dacia Spring.

Pentru a beneficia de stimulente în India, Renault ar trebui să construiască maşina la uzina sa din sudul Indiei şi să se aprovizioneze cu componente la nivel local, a declarat prima persoană. Uzina din India este deţinută majoritar de Nissan.

Nissan a refuzat să comenteze.

În prezent, Renault produce în India hatchback-ul Kwid, SUV-ul Kiger şi Triber cu şapte locuri. Vânzările sale au scăzut cu 9%, la aproximativ 87.000 de unităţi în 2022, iar cota de piaţă a scăzut la puţin peste 2%.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
renault,
india,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici