Campania Gândul "Why Don’t You Come Over?", dezbătută în presa din Marea Britanie, SUA, Franţa

Campania Gândul şi GMP Advertising "Why Don’t You Come Over?", începută cu patru zile în urmă ca răspuns la intenţia guvernului britanic de a-i descuraja pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie în 2014, după ridicarea restricţiilor de muncă, a fost dezbătută în presa din SUA, Franţa, Germania

3346 afișări
Imaginea articolului Campania Gândul "Why Don’t You Come Over?", dezbătută în presa din Marea Britanie, SUA, Franţa

Campania Gândul "Why Don’t You Come Over? ", dezbătută în presa din Marea Britanie, SUA, Franţa

Dezbătută iniţial de instituţiile de presă din Marea Britanie, campania "Why Don’t You Come Over?" a ajuns şi în SUA, preluată de agenţia de ştiri Associated Press, dar şi în Franţa, unde jurnaliştii Le Monde au scris despre iniţiativa The Guardian şi răspunsul dat de Gândul, notează gandul.info.

Postul britanic BBC a publicat pe site-ul său un material în care prezintă iniţiativa Gândul: "Campania media românească «Why don't you come over?» îi ironizează pe britanicii care se tem de o afluenţă a muncitorilor români anul viitor".

Jurnaliştii BBC remarcă afişele care fac referire la Casa Regală şi menţionează că prinţul Charles este un mare fan al Transilvaniei şi al tradiţiilor rurale.

Agenţia de ştiri americană Associated Press scrie despre isteria creată de o posibilă "invazie" a românilor şi a bulgarilor după ridicarea restricţiilor de muncă, la începutul anului 2014, şi despre campania Gândul, "în spatele căreia se află un mesaj serios pentru Marea Britanie".

"Isteria se găseşte în toate tabloidele britanice: românii şi bulgarii (Hoţi! Escroci! Profitori!) vor inunda Marea Britanie cu miile, odată ce restricţiile vor fi ridicate anul viitor. Obosiţi de stereotipuri, unii lovesc înapoi. Un ziar din România publică reclame care lansează întrebarea de ce s-ar duce un om normal la cap pe o insulă cu vreme urâtă şi mâncare şi mai rea, când ar putea să stea într-o ţară unde ‘jumătate dintre femei arată precum Kate, iar cealaltă jumătate ca sora ei’ – o glumă despre strălucitoarele surori Middleton, care sunt populare în presa din România", scrie Associated Press.

Ştirea AP a mai fost preluată de NPR (National Public Radio, SUA), Washington Post, Huffington Post (SUA), Yahoo News (SUA), News Channel 5 (SUA), Oregon Herald (SUA), The News Tribune (SUA) sau de M2 Radio (Franţa).

Agenţia de ştiri Reuters a publicat vineri un articol referitor la scrisoarea parlamentarilor europeni români şi bulgari adresată preşedintelui Comisiei Europene Jose Manuel Barroso, în care condamnă intenţia guvernului britanic de a lansa o campanie care să-i descurajeze pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie. Jurnaliştii Reuters dau exemplu campania Gândul ca un răspuns al românilor la iniţiativele venite din Regatul Unit.

Campania Gândul a fost remarcată şi de postul britanic de televiziune Channel 4. "Deranjat de aluzia că Marea Britanie este cu mult mai atractivă decât ţara lor şi este nevoie de o campanie de denigrare a Regatului Unit pentru a împiedica întreaga populaţie să emigreze, ziarul Gândul a lansat propria campanie de atragere a britanicilor în România", scrie într-un material postat pe site-ul postului TV.

Ediţia britanică a Huffington Post a preluat primul afiş al campaniei "Why Don’t You Come Over?", cu mesajul "Jumătate dintre femeile noastre arată precum Kate, cealaltă jumătate – ca sora ei", şi a afişat o fotografie cu cele două surori Middleton cu descrierea "Iată două fete din România. De fapt, s-ar putea să fie Pippa şi Kate. Nu ne putem da seama".

Iniţiativa Gândul a ajuns şi în The Independent: "Ţi-e frică de imigrare? Atunci du-te şi locuieşte în România" titrează cotidianul britanic, care scrie că "România reacţionează la temerile britanicilor referitoare la posibila afluenţă de imigranţi cu o campanie ironică de convingere a populaţiei din Regatul Unit să călătorească în est".

Primul afiş al campaniei Gândul, care face referire la Kate şi Pippa Middleton, s-a dovedit a fi cel mai popular în rândul jurnaliştilor britanici. "Toate femeile noastre seamănă cu Kate Middleton" titrează The Telegraph într-un material postat vineri pe site.

"Gândul a lansat o campanie de afişe ca răspuns la intenţia guvernului britanic de a încerca să-i descurajeze pe români să emigreze în Marea Britanie după ridicarea restricţiilor de muncă", scriu jurnaliştii The Telegraph pe site-ul publicaţiei.

"Disputa" româno-britanică a fost remarcată şi de Le Monde. Francezii au scris despre iniţiativa The Guardian şi despre răspunsul dat de gândul prin campania "Why Don’t You Come Over?".

Campania Gândul a ajuns şi în Germania. Săptămânalul Der Spiegel publică pe site-ul său un articol despre dorinţa guvernului britanic de a-i descuraja pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie, despre iniţiativa The Guardian şi despre răspunsul dat de Gândul prin campania "Why Don’t You Come Over?".

Campania Gândul a fost preluată şi de ibtimes.co.uk. "Femei frumoase şi bere ieftină, printre plăcerile pe care le oferă România în campania împotriva stereotipurilor", scriu jurnaliştii britanici, care au realizat şi o galerie foto - "Kate şi Pippa Middleton vs. Frumuseţile României"- în care apar, printre altele, Inna, Laura Cosoi şi Catrinel Menghia.

Site-ul televiziunii ITV a publicat primele opt afişe din campania "Why Don’t You Come Over?". Jurnaliştii britanici consideră că demersul Gândul este "Răspunsul obraznic al României la temerile Marii Britanii" şi apreciază primul afiş, care face referire la Kate şi Pippa Middleton, ca fiind cel mai reuşit, mai scrie gandul.info.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici