Facebook ierarhizează companiile media în funcţie de gradul de încredere. Cum vor fi combătute "fake news" şi propaganda

Mark Zuckerberg, CEO al Facebook, a anunţat că a fost implementat un sistem de ierarhizare a companiilor media în funcţie de gradul de încredere de care se bucură în rândul consumatorilor de ştiri, potrivit buzzfeed.com.

243 afișări
Imaginea articolului Facebook ierarhizează companiile media în funcţie de gradul de încredere. Cum vor fi combătute "fake news" şi propaganda

Facebook ierarhizează companiile media în funcţie de gradul de încredere. Cum vor fi combătute "fake news" şi propaganda

Zuckerberg a făcut acest anunţ la o întâlnire cu lideri din domeniu - de la The New York Times, CNN, The Wall Street Journal, NBC, HuffPost etc. -, care a avut loc marţi, în Menlo Park, California.

Acesta a spus că Facebook a colectat informaţii despre modul în care consumatorii văd brandurile media, respectiv dacă aceştia au auzit de anumite publicaţii şi dacă au încredere în ele ca sursă de informaţii.

"Am introdus datele în sistem şi acţionează în sensul de a promova sau suprima (informaţiile, n.r.) şi vom regla intensitatea acestuia de-a lungul timpului", a spus Zuckerberg.

Acesta a adăugat că Facebook va investi "miliarde de dolari" într-o combinaţie de inteligenţă artificială şi zeci de mii de moderatori umani pentru a preveni răspândirea informaţiilor false şi propaganda.

La aceeaşi întâlnire, Zuckerberg a mai spus că va fi păstrat sistemul de criptare al WhatsApp, pe care l-a descris drept o sursă de mândrie.

"WhatsApp nu era criptat complet când l-am cumpărat", a subliniat Zuckerberg, care a declarat că, în prezent, aceasta este cea mai mare reţea de comunicare criptată complet din lume.

Zuckerberg a spus şi că unul dintre scopurile Facebook în ceea ce priveşte industria media este de a finanţa mai mult jurnalismul de investigaţie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici