Facebook pierde 30.000 de membri, după un protest faţă de politica de confidenţialitate a site-ului

Un grup de internauţi care protestează faţă de politicile de confidenţialitate ale Facebook a anunţat că peste 30.000 de persoane au răspuns la un apel de a se deconecta de la reţeaua de socializare, care are peste 500 de milioane de utilizatori.

70 afișări
Imaginea articolului Facebook pierde 30.000 de membri, după un protest faţă de politica de confidenţialitate a site-ului

Facebook pierde 30.000 de membri, după un protest faţă de politica de confidenţialitate a site-ului

Reprezenanţii unui grup intitulat "Quit Facebook Day/ Ziua renunţării la Facebook", care nu au dorit să îşi decline indentităţile, au specificat că 34.202 persoane au părăsit reţeaua de socializare după o iniţiativă "Renunţă la Facebook", care a avut loc luni.

"Pentru noi totul se rezumă la două lucruri - alegeri echitabile şi intenţii bune. După părerea noastră Facebook nu a făcut o treabă bună în aceste două segmente", au scris reprezentanţii grupării pe site-ul lor.

"Facebook oferă opţiuni astfel încât să obţină informaţii personale şi nu este corect", au precizat ei.

Potrivit celor mai recente date, Facebook este frecventat de 540 de milioane de persoane în fiecare lună, adică de circa 35% din numărul total, la nivel global, al utilizatorilor de internet.

Săptămâna trecută, Facebook a anunţat simplificarea setărilor de confidenţialitate ale site-ului, după ce a primit mai multe critici.

Mark Zuckerberg, cofondatorul reţelei de socializare Facebook, a anunţat, săptămâna trecută, noile setări de protecţie a datelor personale din reţea, încercând să contracareze valul de critici cu privire la sistemul de protecţie a confidenţialităţii.

Într-un material publicat pe pagina sa de Facebook, Mark Zuckerberg a explicat schimbările care le permit utilizatorilor să îşi aleagă informaţiile care vor fi făcute publice şi să decidă dacă acceptă sau nu aplicaţii externe reţelei.

Recent, Zuckerberg a admis că Facebook a făcut unele greşeli în ceea ce priveşte sistemul de protecţie a datelor confidenţiale. "Ştiu că am făcut o serie de greşeli, dar sper ca serviciul nostru să devină mai bun, după toate aceste întâmplări şi că oamenii vor înţelege că intenţiile noastre sunt bune şi că noi vom răspunde la reacţiile celor pentru care lucrăm", a scris Zuckerberg într-un e-mail adresat lui Robert Scoble, un blogger influent din Silicon Valley, care a declarat că a publicat textul cu acordul autorului său.

La finalul anului trecut, Facebook şi-a schimbat setările de confidenţialitate, permiţând ca informaţiile de la profil să fie vizualizate de orice persoană, cu acceptul utilizatorului.

Luna trecută, Facebook a avut o altă iniţiativă prin care datele de pe platformă erau partajate cu alte site-uri. Mark Zuckerberg a considerat această iniţiativă ca un pas spre "internetul în care elementul de socializare este o setare standard".

În timp ce Facebook promova ideea de a oferi o navigare pe internet personalizată, criticii erau îngrijoraţi de faptul că utilizatorii pierdeau controlul asupra informaţiilor lor.

Pe de altă parte, experţii Comisiei Europene au adresat oficialilor Facebook o scrisoare deschisă în care caracterizau aceste schimbări de setări de confidenţialitate ca fiind "inacceptabile".

În urmă cu două săptămâni, Facebook a organizat o şedinţă internă pentru a discuta această criză, care i-a determiant pe unii dintre utilizatori să îşi dezactiveze conturile din reţea. Oficialii companiei au refuzat să comenteze despre dezactivările conturilor.

În trecut, setările de confidenţialitate au avut 50 de prevederi, 170 de opţiuni, prezentate în 5.830 de cuvinte, mai mult decât are Constituţia Statelor Unite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici