Românii merg mai mult la cinema. Numărul de bilete vândute de cinematografe în 2010 a crescut cu 23,3%

Numărul de bilete vândute de cinematografele româneşti a crescut cu 23,3% în anul 2010, ajungând la 6,5 milioane, a anunţat luni Observatorul European al Audiovizualului.

273 afișări
Imaginea articolului Românii merg mai mult la cinema. Numărul de bilete vândute de cinematografe în 2010 a crescut cu 23,3%

Românii merg mai mult la cinema. Numărul de bilete vândute de cinematografe în 2010 a crescut cu 23,3% (Imagine: Shutterstock/Publimedia)

Potrivit acestui raport, încasările din cinematografie au crescut în România în anul 2010 cu 29,2% şi au totalizat 26,4 milioane de euro. Numărul de bilete vândute în sălile de cinematograf din România a ajuns în 2010 la 6,5 milioane, în creştere cu 23,3% faţă de 2009.

În cadrul Uniunii Europene, graţie tehnologiei 3D, încasările brute din cinematografie au atins în 2010 un nivel record (6,45 miliarde de euro). Această creştere cu 5% pe anul 2010 a fost însă atribuită creşterii preţurilor biletelor, pentru că "frecvenţa în sălile de cinematograf a scăzut cu 1,6%, fiind de 966 milioane de bilete vândute", potrivit cifrelor estimative, publicate în mod tradiţional de Obervatorul European al Audiovizualului înainte de Festivalul de Film de la Cannes, care va începe miercuri.

Italia şi Franţa au înregistrat creşteri considerabile - de 11%, respectiv 5,6% - în ceea ce priveşte numărul de bilete vândute.

Producţia de lungmetraje din Uniunea Europeană a continuat să crească, atingând un nou record de 1.203 filme (inclusiv documentare).

În schimb, cota de piaţă a filmului european a scăzut (25,3%) în sălile de cinematograf, unde 68% din totalul filmelor proiectate sunt americane.

Cotele de piaţă ale filmelor 3D au crescut considerabil în Franţa şi în Germania, unde ele reprezintă 16% respectiv 17% din totalul intrărilor (număr de spectatori, n.r.). Însă aceste două ţări rămân încă departe de Marea Britanie, unde producţia 3D atrage 24% din totalul spectatorilor.

Dintre producţiile cinematografice din cele 27 de ţări din UE, filmele franţuzeşti au avut cei mai mulţi spectatori în Europa (9,4%), în special graţie lungmetrajului "Petits mouchoirs" de Guillaume Canet, care a atras peste 5,4 milioane de spectatori.

Susţinute de rezultatele solide ale pieţei lor naţionale, filmele italiene ocupă locul al doilea (4,1%), devansându-le pe cele germane (3,1%).

În 2010, "Avatar", de James Cameron, s-a situat pe primul loc în topul filmelor cu cei mai mulţi spectatori în cinematografele din Europa, cu circa 43 de milioane de bilete vândute. Filmul a obţinut, în 2010, aproape 2,8 miliarde de dolari în box office-ul mondial, devenind lungmetrajul cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei. În top 5 s-au mai situat, în ordine, "Harry Potter şi Talismanele morţii: Partea I/ Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1" (31,2 milioane de bilete), de David Yates, "Povestea jucăriilor 3/ Toy Story 3" (27,5 milioane de bilete), de Lee Unkrich, "Alice în ţara minunilor/ Alice in Wonderland" (26,7 milioane de bilete), de Tim Burton, şi "Începutul/ Inception" (25,5 milioane de bilete), de Christopher Nolan.

Clasamentul este din nou dominat de superproducţiile 3D americane, care ocupă 10 locuri în Top 20 al filmelor care au generat cele mai mari vânzări de bilete în cinematografele europene. În afară de "Harry Potter şi Talismanele morţii: Partea I" şi "Robin Hood", două filme cu investiţii britanice finanţate de studiouri americane, niciun alt film european nu figurează în acest top.

În Uniunea Europeană, filmele europene fără participare americană care au generat cele mai mari vânzări de bilete sunt, în ordine, "Les petits mouchoirs", de Guillaume Canet, cu 5,4 milioane de spectatori, horrorul 3D german "Resident Evil: Afterlife", cu 5,3 milioane de spectatori, "Benvenuti al Sud" (4,9 milioane de bilete), de Luca Miniero, "Camping 2" (4,09 milioane de bilete), de Fabien Onteniente, şi "Heartbreaker/ L'arnacoeur" (4,08 milioane de bilete), de Pascal Chaumeil.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 36 state membre UE şi din Comunitatea Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici