ANT alocă 8 milioane de euro pentru promovarea turistică a României şi deschide reprezentanţă la Beijing

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) va aloca în acest an aproape 8 milioane euro din fonduri europene pentru publicitatea outdoor şi pentru participarea la târgurile de turism din afara ţării, sumele bugetate de Guvern în acelaşi scop însumând 110.000 euro.

556 afișări
Imaginea articolului ANT alocă 8 milioane de euro pentru promovarea turistică a României şi deschide reprezentanţă la Beijing

ANT alocă 8 milioane de euro pentru promovarea turistică a României şi deschide reprezentanţă la Beijing (Imagine: HEPTA)

"Sumele alocate din bugetul de stat pentru promovarea turismului în 2015 se ridică la 508.000 lei. De asemenea, mai sunt alocaţi din fonduri europene aproximativ 4 milioane de euro pentru achiziţionarea şi planificarea serviciilor de publicitate outdoor pentru implementarea planurilor operaţionale anuale de marketing pentru brandul turistic naţional", potrivit datelor transmise de ANT, la solicitarea MEDIAFAX.

De asemenea, Autoritatea Naţională de Turism şi-a planificat să participe în acest an la 45 de manifestări expoziţionale, iar jumătate dintre acestea au avut deja loc.

"În contextul în care participarea la târgurile de turism sus-menţionate va fi finanţată, cu precădere, din fonduri europene nerambursabile, suma bugetată a fost de 18 milioane lei fără TVA (conform estimărilor noastre, o parte din aceşti bani nu vor fi cheltuiţi, suma exactă putând fi stabilită la sfârşitul lui 2015)", arată reprezentanţii ANT.

În plus, ANT intenţionează să deschidă în acest an o nouă reprezentanţă de promovare turistică la Beijing, a cărei funcţionare necesită fonduri de 50.000 de euro în 2015.

În structura autorităţii funcţionează nouă reprezentanţe de promovare turistică în străinătate, în Austria, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania şi SUA.

"Concluziile cercetărilor de piaţă care au precedat lansarea brandului de turism al României au evidenţiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventură, turismul balnear şi wellness. În acelaşi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpaţilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă", spun reprezentanţii ANT.

Oficialii Autorităţii Naţionale pentru Turism precizează că instituţia îşi concentrează, pe termen scurt şi mediu, eforturile de promovare către pieţele prioritare şi de oportunitate stabilite în funcţie de numărul de turişti sosiţi în România (din Germania, Franţa, Italia, SUA, Austria, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria, Republica Moldova, Israel, Orientul Mijlociu), fără a exclude însă acordarea unui sprijin punctual pentru alte proiecte de interes în afara Europei.

Reprezentanţii ANT menţionează totodată că nu există, în prezent, negocieri cu vreun post de televiziune din ţară sau străinătate în vederea promovării României din punct de vedere turistic. În perioada 2013-2015, împreună cu Travel Channel şi National Geografic au fost realizate şi difuzate documentare în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Rusia şi Spania, Polonia, Abu Dhabi şi India, în vederea promovării destinaţiilor turistice româneşti.

În ceea ce priveşte lansarea voucherelor de vacanţă, conducerea ANT subiniază că deblocarea acestui proiect este foarte importantă atât pentru angajatori, cât mai ales pentru angajaţi şi pentru industria turistică în general.

"Potrivit calculelor ANT, dacă măcar 10% din 5,3 milioane de angajaţi şi 600.000 de funcţionari publici ar putea beneficia de cel puţin jumătate (3.000 lei) din plafonul stabilit de 6.000 de lei pentru aceste vouchere, ar însemna 400 milioane euro infuzie de capital în industria turistică locală. Important de amintit este de asemenea faptul că voucherele de vacanţă vor putea fi folosite doar pe teritoriul României, în unităţile turistice autorizate de către ANT", spun oficialii autorităţii.

Odată cu lansarea sezonului estival, în perioada 23 aprilie – 15 iunie 2015 autorităţile au participat la acţiuni de verificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, alimentaţie publică şi agenţii de turism din judeţul Constanţa. Au avut loc 70 de acţiuni de control, fiind verificate 134 de structuri de primire turistică, din care 75 de cazare şi 59 unităţi de alimentaţie publică. Au fost aplicate 18 sancţiuni contravenţionale în valoare de 740.000 lei, 40 de avertismente şi au fost retrase 9 certificate de clasificare. Conform planului de control aprobat de conducerea instituţiei se vor efectua acţiuni de control pe toată perioada sezonului estival atât în ţară cât şi pe litoral.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici