China a devenit în 2009 cea mai mare piaţă auto din lume, depăşind Statele Unite

China a depăşit anul trecut Statele Unite în materie de vânzări de automobile şi a devenit cea mai mare piaţă auto din lume, datorită măsurilor de susţinere a industriei de profil aplicate de guvern, iar companiile sunt pregătite pentru noi creşteri în acest an.

71 afișări
Imaginea articolului China a devenit în 2009 cea mai mare piaţă auto din lume, depăşind Statele Unite

China a devenit în 2009 cea mai mare piaţă auto din lume, depăşind Statele Unite (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările de autovehicule au atins 13,6 milioane de unităţi în 2009 în China, potrivit datelor anunţate luni de Asociaţia Chineză a Producătorilor de Automobile, cu mult peste nivelul de 10,4 milioane de maşini vândute în Statele Unite, unde piaţa auto a atins minimul ultimilor 27 de ani.

Deşi statistica din China include şi autocamioanele grele, în timp ce cea din SUA cuprinde doar autoturismele pentru pasageri şi vehiculele comerciale uşoare, piaţa chineză rămâne deasupra celei americane cu peste două milioane de unităţi chiar şi după eliminarea camioanelor.

"Vânzările au fost extrem de ridicate anul trecut în majoritatea sezoanelor, cu schimbări minore de la o perioadă la alta. Mulţi clienţi trebuie să aştepte săptămâni, uneori chiar luni de zile pentru a cumpăra o maşină", arată un analist chinez.

Spre exemplu, vânzările de maşini pentru pasageri au crescut cu 52,9%, la 10,3 milioane de unităţi în 2009. În decembrie, numărul de autoturisme comercializate a urcat cu 88,7% faţă de perioada similară a anului anterior, la 1,1 milioane de unităţi.

Pentru 2010, companiile se aşteaptă ca piaţa chineză să crească în continuare, însă într-un ritm mai redus, mai apropiat unui nivel de expansiune stabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici