- Home
- Externe
- MOSCOVA, (30.12.2012, 16:15)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accidentul aviatic de la Moscova, soldat cu cinci morţi, cauzat probabil de o problemă de frânare
Anchetatori ruşi au anunţat că o problemă la sistemul de frânare pare să se afle la originea accidentului unui avion de tip Tupolev care s-a prăbuşit în timpul unei aterizări de urgenţă sâmbătă la Moscova, accident soldat cu cinci morţi potrivit unui nou bilanţ.
574 afișări
Accidentul aviatic de la Moscova, soldat cu cinci morţi, cauzat probabil de o problemă de frânare (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
"Avionul a aterizat în zona de aterizare, dar, dintr-un motiv nedeterminat, nu a putut să se oprească pe pistă", a declarat Aleksandr Neradko, directorul Agenţiei Federale ruse pentru Transport Aerian, pentru televiziune.
Numărul limitat de victime se explică doar prin faptul că avionul, cu o capacitate de 210 locuri, era gol, la bord aflându-se doar opt membri ai echipajului care se întorceau în ţară după un zbor în Cehia.
O însoţitoare de zbor, Tatiana Penkina, a murit duminică din cauza rănilor, bilanţul victimelor crescând la cinci, a anunţat proprietarul companiei Red Wings, miliardarul rus Aleksndr Lebedev, într-un mesaj postat pe contul său de Twitter.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Are Sebastian Burduja şanse pentru Primăria Capitalei? Vicepreşedintele PNL: E greu să câştige Burduja acum, dar îl pregătim pentru următorii patru ani
-
Rafila, despre achiziţiile centralizate pentru spitale: Mi se pare o idee foarte bună
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
O sursă apropiată anchetei a confirmat ipoteza unei defecţiuni de frânare, îndepărtând astfel o eventuală eroare de pilotare sau condiţii meteorologice neprielnice, două ipoteze avansate iniţial. "Potrivit unor informaţii preliminare, piloţii au utilizat toate sistemele de frânare posibile a avionului", potrivit acestei surse, citate de Interfax.
"Dar, dintr-un motiv care rămâne să fie determinat, avionul şi-a continuat drumul, fără să se oprească. Cauza probabilă este o defecţiune la inversor sau la frâne", a precizat sursa citată.
Pentru a încerca să stabilească în mod precis cauza accidentului, anchetatorii vor examina datele din cutia neagră a avionului de tip Tupolev-204, găsită sâmbătă seara la locul accidentului, în zăpadă.
Într-o înregistrare video realizată cu ajutorul unui telefon mobil, postată pe Internet, se pot vedea bucăţi mari din aeronavă intrând pe autostradă şi lovind maşini care se deplasează cu viteză, obligând şoferii să oprească.
Avionul s-a rupt în trei şi a antrenat închiderea temporară a autostrăzii Kiev şi Aeroportului Vnukovo - al treilea cel mai important aeroport de la Moscova, unde se află şi terminalul utilizat de Kremlin.
Aleksandr Lebedev, un critic dur la adresa Kremlinului şi proprietar al ziarelor britanice Evening Standard şi The Independent, a declarat că avionul a fost supus de curând unui control minuţios.
"Avionul cu numărul 47 a acumulat 8.500 de ore de zbor şi a fost supus la un ultim control la 23 noiembrie", a scris el într-un mesaj postat pe contul său de Twitter. El a declarat membrii turnului de control au refuzat, iniţial, să autorizeze o aterizare - cerând piloţilor să efectueze mai multe ture deasupra aeroportului Vnukovo -, un element care ar putea să fi jucat un rol în catastrofă.
"Toate avioanele au limitele lor, chiar şi când sunt noi", a subliniat Lebedev.
Presa rusă notează că autorităţile s-au declarat preocupate de sistemul de frânare al avioanelor de tip Tupolev-204 chiar înaintea accidentului de sâmbătă.
Presa citează o scrisoare trimisă de către Autoritatea pentru Securitate Aeriană Rossaviatsia constructorului avioanelor de tip Tupolev cu privire la posibile probleme de frânare ale modelului Tu-204, în urma unui incident, săptămâna trecută, în care a fost implicat un avion de acest tip, la aterizare, din cauza unei probleme la inversor.
Potrivit site-ului russianplanes.net, alt avion Tupolev de acelaşi tip a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgenţă în 2009, în urma unei probleme la motor.
Avionul de tip Tu-204, lansat în 1989, este un bireactor de curse medii, cu o capacitate de 210 pasageri.
Aproximativ 50 de avioane de ultimă generaţie de acest tip se află în exploatare, din cauza comenzilor slabe şi necesităţii unei modernizări a motoarelor.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe