- Home
- Externe
- LOS ANGELES, (10.07.2013, 14:19)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală - FOTO
Investigatorii accidentului de la San Francisco se întreabă de ce avionul zbura atât de jos la aterizare şi de ce copilotul, cu mult mai multă experienţă decât pilotul, nu a spus mai multe despre acest lucru înainte ca nava Asiana Airlines să rateze aterizarea.
17067 afișări
Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"De ce nu au vorbit mai mult în carlinga avionului Asiana Airlines cu puţin înainte de aterizarea joasă şi dezastruoasă la San Francisco?", se întreabă publicaţia. Ziarul evocă "probleme serioase de siguranţă" ce au afectat compania Korean Air mulţi ani, subliniind că acestea au fost cauzate în parte de probleme culturale privind respectul, cu alte cuvinte, copiloţii simţindu-se obligaţi să nu pună în discuţie deciziile piloţilor, din cauza respectului tradiţional faţă de ierarhie şi autoritate, relatează Los Angeles Times online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Summit-ul pentru Pace în Ucraina: Comunicatul final cere „respectarea integrității teritoriale”. Rusiei nu i se cere explicit retragerea din teritoriile ocupate
-
Avertizare ANM imediată de ploi torenţiale şi grindină în două judeţe
-
Importurile oficiale de gaze naturale din Rusia au depăşit în Europa livrările din SUA
-
Noi rezultate parţiale ale alegerilor din 9 iunie
În cartea "Outliers: The Story of Success" (2008), Malcolm Gladwell, un specialist în cultură pop, subliniază în mod expres asupra acestei presupuse deferenţe ca factor ce a contribuit la problemele cu care se confrunta compania Korean Air.
Compania "Korean Air a înregistrat mai multe prăbuşiri decât aproape orice altă companie aeriană din lume, într-o perioadă la sfârşitul anilor '90. Când ne gândim la prăbuşiri de avioane, ne gândim «O, probabil că au avioane vechi. Probabil că au piloţi slab formaţi». Nu. De fapt se luptau cu o moştenire culturală, potrivit căreia cultura coreeană este ierarhică. Eşti obligat să fii respectuos cu cei bătrâni şi superiorii într-un mod care ar fi de neimaginat în Statele Unite", afirmă Gladwell.
"Însă Boeing şi Airbus creează avioane moderne, complexe, care să fie pilotate de două peroane egale. Acest lucru funcţionează foarte bine în culturi în care distanţa faţă de putere este slabă (ca cea americană, în care ierarhiile nu sunt atât de relevante). Dar în culturi în care distanţa faţă de putere este puternică, este foarte dificil", adaugă specialistul.
"Utilizez studiul de caz al unei prăbuşiri foarte cunoscute în Guam a (unui avion) Korean Air. Zboară, au nişte probleme, vremea e proastă. Pilotul comite o eroare, iar copilotul nu îl corectează. Însă imediat ce Korean Air şi-a dat seama că avea o problemă de natură culturală, a rezolvat-o", subliniază el.
Ziarul american se întreabă dacă o asemenea dinamică a afectat pilotul Asiana Airlines, tot o companie sud-coreeană, sau dacă nu cumva doi piloţi experimentaţi nu şi-au dat seama că exista o problemă.
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de la San Francisco: Avionul Boeing 777 era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu vedea pista
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de avion de la San Francisco: Asiana Airlines reiterează că piloţii erau "foarte experimentaţi şi competenţi"
Citeşte şi:
Primele concluzii ale anchetei în cazul avionului Boeing 777 prăbuşit la San Francisco. MOMENTUL PRĂBUŞIRII - VIDEO
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Putin adună provizii imense de hrană într-un buncăr high-tech, în eventualitatea unui război nuclear. Unde se află adăpostul președintelui rus
Citește pe www.zf.ro: Încă un român se pregăteşte să intre în clubul miliardarilor cu un business care se bate cu giganti precum Profi şi Mega Image
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ia miliarde de euro gratis
Citește și: ACCIDENTUL de la San Francisco: Avionul Boeing 777 era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu vedea pista
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Un britanic și-a înșelat soția și dă Apple în judecată. Cum au fost descoperite mesajele trimise altor femei
Încă un român se pregăteşte să intre în clubul miliardarilor cu un business care se bate cu giganti precum Profi şi Mega Image
Unde se află oraşul locuit doar de femei cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani. Ce trebuie să facă bărbaţii ca să poată intra in oraş -GALERIE FOTO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini incendiare în costum de baie
PROSPORT.RO
S-a 'combinat' în Nuba! N-a uitat mișcările senzuale de la 'Surprize, surprize' și a lovit în club
CANCAN.RO
Un turist a gătit ouă-ochiuri în balconul unui hotel din Dubai. Imaginile au devenit VIRALE
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:52
Suporteri sârbi reţinuţi după ciocniri înaintea meciului cu Anglia
-
ieri, 22:36
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 844: Siguranţa nucleară şi securitatea alimentară, pe agenda zilei a summitului de pace de la Elveţia de duminică / Chile se va alătura operaţiunilor de deminare umanitară din Ucraina /