- Home
- Externe
- LOS ANGELES, (11.07.2013, 06:49)
- Ana Borlescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ACCIDENTUL din San Francisco: Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire, a fost să nu se evacueze avionul. "Şeful cabinei a făcut un anunţ la microfon"
Prima măsură a piloţilor zborului 214 al Asiana Airlines, chiar după prăbuşirea care s-a soldat cu moartea a două adolescente chineze, sâmbătă, a fost să nu evacueze imediat avionul, au dezvăluit miercuri autorităţile americane.
5226 afișări
ACCIDENTUL din San Francisco: Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire. "Şeful cabinei a făcut un anunţ la microfon" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Agenţia americană pentru securitatea transporturilor (NTSB), care se ocupă de ancheta în cazul prăbuşirii, a încheiat interogarea celor patru piloţi ai echipajului Boeing 777 şi a doi membri ai echipajului de zbor, furnizând miercuri primele detalii despre evacuarea aparatului.
Pilotul Lee Kang-Kuk a declarat autorităţilor din Seul şi anchetatorilor americani că a fost orbit temporar de o lumină puternică de scurtă durată când avionul era la o altitudine de aproximativ 500 de picioare în timp ce se apropia de pistă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vacanțele îi sperie pe italieni. 40% dintre ei sunt anxioși pentru că nu știu unde merg la vară
-
Rachete Marte-ER pentru Armata Română. Compania MBDA a semnat contractul cu IAR Braşov
-
Un oraş din Texas va plăti 2 milioane de dolari familiilor victimelor unui atac armat în şcoală
-
Războiul din Ucraina, ziua 820. Forţele ucrainene doboară încă un avion Su-25 rusesc / Rusia retrage propunerea controversată de schimbare a graniţei din Marea Baltică în urma protestelor NATO
Sursa luminii puternice şi rolul său în acident nu sunt cunoscute până în prezent, a declarat Deborah Hersman, preşedinta NTSB.
Lee, un pilot experimentat în vârstă de 46 de ani, efectua primul zbor pe acest tip de avion.
Imediat după producerea accidentului, "piloţii au cerut personalului de zbor să nu înceapă evacuarea. Aceştia erau în contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, în cadrul unei conferinţe de presă.
"Capitanul a făcut apoi un anunţ la microfon pentru ca toţi pasagerii să rămână pe scaune", a adăugat ea. "În acel moment, însoţitorul de zbor care era aşezat la ieşirea 2L (...) a văzut flăcările pe fereastră. Acesta l-a trimis în partea din faţă a avionului pe însoţitorul de zbor care stătea alături de el, pentru a-i avertiza (pe piloţi) că este un incendiu şi că trebuie să se facă evacuatea. Atunci a început evacuarea aparatului", a continuat ea.
Hersman a descris firul evenimentelor şi rapiditatea evacuării.
"La un minut şi 30 de secunde după imobilizarea avionului, ieşirea 2L a fost deschisă, urmată imediat de 1L, şi toboganele au fost lansate", a detaliat ea. Primul camion al pompierilor a sosit "la aproximativ două minute după prăbuşire", în timp ce primele proceduri de stingere au început la "trei minute după prăbuşire".
Preşedinta NTSB a dat asigurări că ordinul de a nu evacua avionul nu este automat o dovadă de neglijenţă. "Piloţii sunt în faţa aparatului, nu au o idee complet exactă despre ce se întâmplă în partea din spate, informaţia trebuie să vină de la personalul navigant", a precizat Hersman.
"Văzut din afară, totul pare mereu mai simplu şi putem avea o viziune diferită faţă de cea a persoanelor direct implicate. Trebuie să înţelegem ceea ce (piloţii) au crezut, informaţiile pe care le aveau, care sunt procedurile, dacă au respectat aceste proceduri şi dacă evacuarea a fost realizată corespunzător", a insistat ea.
Totuşi, dintr-un motiv încă necunoscut, cele două tobogane de evacuare s-au umflat către interiorul cabinei, blocând doi însoţitori de zbor, însă, în cele din urmă, au reuşit să fie eliberate înainte de începerea evacuării.
Zborul 214 al Asiana a ratat, sâmbătă, aterizarea pe aeroportul din San Francisco, după ce partea din spate a aparatului s-a lovit de un dig care separa pista de aterizare de apă. Primele elemente ale anchetei sugerează că avionul zbura prea încet şi prea jos înainte de aterizare.
Două persoane au murit în accident, iar alte 182 au fost rănite, dintre care patru erau încă în stare critică, miercuri.
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de la San Francisco: Dispozitivul "pilot-automat" al avionului Asiana nu funcţiona corespunzător
Citeşte şi:
Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală - FOTO
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de la San Francisco: Avionul Boeing 777 era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu vedea pista
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: „Pregătiți-vă”: Guvernul britanic lansează un site menit să-i ajute pe oameni să supraviețuiască în situații de criză, inclusiv o nouă pandemie. Care sunt obiectele „esențiale”
Citește pe www.zf.ro: Sfârşit de linie: După 20 de ani în România, BRD Finance vinde tot şi încetează activitatea. Ce se va întâmpla cu toate creditele clienţilor
Citește pe www.zf.ro: Sfârşit de linie: După 20 de ani în România, BRD Finance vinde tot şi încetează activitatea. Ce se va întâmpla cu toate creditele clienţilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Nikki Haley spune că va vota cu Donald Trump, fostul ei rival: „N-a fost perfect, dar Biden e o catastrofă”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Destinaţia turistică superbă, unde plaja este la o distanţă de mai puţin de o oră de pârtia de schi - GALERIE FOTO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate călugări! Transformarea fizică e incredibilă și e imposibil de recunoscut, la 52 de ani
PROSPORT.RO
Marele actor Costel Constantin a trăit clipe de coșmar înainte să moară. Ultimul apel este cutremurător
CANCAN.RO
Câte clase are Iancu Sterp, de fapt. Motivul pentru care finalistul Survivor All Stars a fost dat afară de la Bacalaureat
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe