Incendiul provocat de trenul deraiat în Quebec a fost stins

Pompierii din orăşelul canadian Lac-Mégantic, devastat de explozia gigantică a unui tren de marfă, în noaptea de vineri spre sâmbătă, au reuşit să controleze incendiul, a anunţat duminică seara şeful lor.

195 afișări
Imaginea articolului Incendiul provocat de trenul deraiat în Quebec a fost stins

Incendiul provocat de trenul deraiat în Quebec a fost stins (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Flăcările, focul sunt stinse. Am câştigat", a declarat şeful pompierilor din Lac-Mégantic, Denis Lauzon. Două vagoane-cisternă, considerate "periculoase" la începutul zilei continuă să fie stropite pentru a se răci, a explicat şeful pompierilor acestui oraş cu 6.000 de locuitori, situat la 250 de kilometri est de Montreal.

O explozie de intensitate medie s-a auzit totuşi la scurt timp după ora 22.00 (luni, 05.00 ora României). Poliţiştii au declarat că nu ştiu pentru moment care este cauza noii deflagraţii.

Până în prezent, catastrofa s-a soldat cu cinci morţi, un rănit şi aproximativ 40 de dispăruţi, potrivit unui bilanţ oficial.

Un tren cu 72 de vagoane-cisternă al companiei americane The Montreal, Maine & Atlantic Railway a deraiat în Lac-Mégantic în noaptea de vineri spre sâmbătă, fără mecanic la bord şi din motive care încă rămân necunoscute, provocând o explozie gigantică în centrul oraşului.

Premierul canadian Stephen Harper a vizitat duminică centrul devastat al localităţii Lac-Mégantic. "Este ca o zonă de război. Este incredibil, dificil de imaginat", a declarat el.

După stingerea incendiului, o mică parte dintre cele 2.000 de persoane evacuate s-au putut întoarce în locuinţele lor duminică, iar anchetatorii speră să poată să meargă, luni, la ceea ce ei numesc "scena unei crime".

Într-un comunicat, compania a vorbit, duminică, despre ipoteza ca frânele locomotivei să nu fi fost acţionate în momentul în care mecanicul a oprit motorul în vârful unei pante din satul vecin Nantes. El credea că a oprit locomotiva, din care a coborât înainte de sosirea unei alte echipe.

Inspectorii de la Biroul pentru securitatea transporturilor din Canada (BST) vor să studieze diferite vagoane pentru a înţelege cum a putut trenul să se pună în mişcare fără mecanic, în timp ce se afla într-o zonă de staţionare situată la circa zece kilometri de Lac-Mégantic.

Agenţii BST au putut examina duminică locomotiva. "S-au verificat toate mecanismele şi s-a recuperat o copie a faimoasei cutii negre", ce conţine date despre nouă parametri preţioşi, a declarat responsabilul de anchetă, Ed Belkaloul.

"S-a recuperat şi ceea ce se numeşte unitatea de detectare a frânării, echivalentul cutiei negre. Dacă vor fi probleme cu cutia neagră, putem obţine datele din această unitate", în special privind viteza şi frânarea, a adăugat Belkaloul.

Indignarea a cuprins locuitorii din Lac-Mégantic pe măsură ce se confirma ceea ce la început era doar un zvon. Primarul din Nantes, Sylvain Gilbert, a declarat pentru Radio-Canada că pompierii din municipalitatea sa au fost chemaţi vineri seara de compania feroviară pentru a stinge un incendiu la bordul uneia dintre cele cinci locomotive.

Acest incendiu, "care a durat aproximativ 45 de minute", a fost provocat "de o scurgere de ulei" legată de o "problemă mecanică la motor", a declarat el. Odată incendiul controlat, compania a autorizat pompierii să se întoarcă la cazarmă, a precizat el.

După mai puţin de două ore, trenul intra cu viteză în Lac-Mégantic, provocând o tragedie.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici