Guvernul nu şi-a plătit toate datoriile către Bechtel, data finalizării altor kilometri este incertă

Guvernul nu a alocat banii pentru plata integrală a datoriilor de peste 900 milioane lei către compania Bechtel în contul execuţiei autostrăzii Braşov-Borş, astfel că finalizarea ultimilor 10 kilometri ai tronsonului Câmpia Turzii-Gilău este incertă, deşi lucrările continuă.

16 afișări
Imaginea articolului Guvernul nu şi-a plătit toate datoriile către Bechtel, data finalizării altor kilometri este incertă

Guvernul nu şi-a plătit toate datoriile către Bechtel, data finalizării altor kilometri este incertă (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Pentru derularea lucrărilor în 2010, Executivul a decis să aloce 977,1 milioane lei, în condiţiile în care numai datoriile înregistrate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) faţă de constructorul american s-au ridicat, la sfârşitul anului trecut, la 903 milioane lei.

Pentru construcţia autostrăzii Braşov-Cluj-Borş nu există în prezent un alt tip de finanţare în afara bugetului de stat.

"În acest context, până în acest moment nu au fost alocate de la bugetul de stat sume pentru plata în întregime a datoriilor către firma Bechtel, aceasta notificând în numeroase rânduri CNADNR cu privire la reducerea ritmului lucrărilor şi, totodată, la posibilitatea concedierii angajaţilor. Chiar şi în aceste condiţii continuă lucrările pe ultimii 10 kilometri ai secţiunii 2B, Câmpia Turzii-Gilău, dar nu există o certitudine în ceea ce priveşte data finalizării acestora", se arată într-un document al Ministerului Transporturilor redactat în luna iunie.

Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizaţi anul trecut 42 de kilometri.

De asemenea, compania americană a realizat anul trecut şi viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de doi kilometri.

În prezent, constructorul autostrăzii are în lucru ultimii 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de 64 de kilometri.

Până la finele lunii aprilie, ministerul de resort a plătit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor, constructorul anunţând că va disponibiliza 700 dintre cele 1.900 de persoane care lucrează pe şantierul Autostrăzii Transilvania.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, la mijlocul lunii mai, la Cluj, că priorităţile ministerului sunt proiectele cu bani europeni nerambursabili, apoi lucrările unde există fonduri de la bănci străine, iar abia pe locul trei sunt lucrările cu bani exclusiv de la buget, cum este cazul Autostrăzii Transilvania.

Berceanu a spus că a sugerat Bechtel să ia un împrumut pentru finanţarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe tronsoanele Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Nădăşel.

Pe de altă parte, premierul Emil Boc a declarat, în luna martie, la Zalău, că lucrările la Autostrada Transilvania vor continua în acest an, prioritare fiind tronsoanele Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Huedin.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici