Google: Căutările făcute de români de pe telefonul mobil s-au dublat într-un an

Numărul de căutări pe Google de pe telefonul mobil înregistrat în decembrie 2011 în România a fost dublu faţă de cel înregistrat cu un an în urmă, în timp ce rata de creştere a căutărilor de pe calculatoare de birou (desktop) a fost de 25% în acelaşi interval, potrivit Google.

161 afișări
Imaginea articolului Google: Căutările făcute de români de pe telefonul mobil s-au dublat într-un an

Google: Căutările făcute de români de pe telefonul mobil s-au dublat într-un an (Imagine: Shutterstock)

"Zona de căutare de pe mobil arată nişte cifre uluitoare din punct de vedere al ritmului de creştere. Ne aduce aminte de începuturile Google pe desktop. În decembrie 2011 în România căutările pe mobil - deci oamenii care foloseau un mobil şi au intrat pe Google. ro - s-au dublat de la an la an. Spre comparaţie, căutările de pe desktop au crescut cu doar 25%, deci mult mai puţin. Desktopul a ajuns la o oarecare maturitate", a declarat Doina Costache, industry manager la Google România, în cadrul unui workshop organizat în cadrul conferinţei Ronewmedia.

Ea a venit la compania internet după ce a lucrat pentru UniCredit şi Vodafone, potrivit Ziarului Financiar.

Numărul de căutări pe Google de pe telefonul mobil înregistrat în decembrie 2011 în România a fost dublu faţă de cel înregistrat cu un an în urmă, în timp ce rata de creştere a căutărilor de pe calculatoare de birou (desktop) a fost de 25% în acelaşi interval, potrivit Google.

În ceea ce priveşte căutările de pe mobil pe Google, există câteva segmente unde creşterile au fost mai mari, a spus oficialul Google.

"În cazul câtorva verticale sau subverticale observăm creşteri masive ale căutărilor de pe mobil: una dintre ele este zona de ştiri, care a crescut de patru ori de la an la an. Pe zona de comunităţi (Facebook, Twitter, Google Plus) sunt creşteri de patru ori.

Creşteri mari au mai înregistrat de la an la an segmentul food & drink (2,5 ori), subiectele sportive (2,5 ori), informaţiile despre companii (2,5 ori), călătoriile (2,5 ori), produsele de înfrumuseţare (2,2, ori) şi zona de sănătate (de 2 ori).

Doina Costache a mai spus că în România există peste 20.000 de site-uri care acceptă reclame de la Google şi care ar reprezenta peste 90% din ceea ce înseamnă domeniile româneşti.

Reprezentantul Google a spus că programatorii din România care dezvoltă aplicaţii pentru smartphone-urile cu platforma Google Android vor putea, la un moment dat, să vândă aplicaţii prin magazinul online Google Play, însă în acest moment compania nu poate comunica o dată exactă la care acest lucru se va întâmpla.

"Lucrăm la acest lucru, avem planuri de a le permite dezvoltatorilor români să vândă aplicaţii prin Google Play", a anunţat reprezentantul Google România, răspunzând astfel unor întrebări venite de la audienţă.

În acest moment aplicaţiile realizate de programatorii locali care sunt cu plată nu pot fi listate în magazinul Google Play.

Anterior, românii nu puteau nici să cum­pere aplicaţii din Google Play, însă această problemă a fost rezolvată. Acum se lucrează şi la posibilitatea ca românii să poată vinde soft prin Google Play, dar în acest moment nu poate fi avansat un termen de rezolvare a acestei cereri. "Planurile sunt împinse de către noi, se lucrează la asta. Dar nu pot avansa un termen", a spus Doina Costache.

Google Android este în acest moment cea mai utilizată platformă smartphone de pe piaţa din România, cu o cotă de 38%.

Anul trecut s-au vândut în România 600.000 de smartphone-uri, iar pentru acest an estimarea este de peste un milion de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici