Ministerul Culturii invită agenţiile de publicitate să promoveze campania de achiziţie a „Cuminţeniei Pământului”

Ministerul Culturii (MC) lansează subscripţia naţională pentru achiziţia sculpturii „Cuminţenia Pământului” şi invită agenţiile de publicitate să dezvolte pro bono campania de comunicare, se arată într-un comunicat de presă publicat pe site-ul Ministerului.

295 afișări
Imaginea articolului Ministerul Culturii invită agenţiile de publicitate să promoveze campania de achiziţie a „Cuminţeniei Pământului”

Ministerul Culturii invită agenţiile de publicitate să promoveze campania de achiziţie a „Cuminţeniei Pământului” (Imagine Octav Ganea / Mediafax Foto)

Pe 16 martie 2016, Guvernul României a anunţat public intenţia de a achiziţiona sculptura „Cuminţenia Pământului”, una dintre cele mai importante lucrări din opera lui Constantin Brâncuşi, printr-un efort comun susţinut de stat şi de cetăţenii săi. Astfel, proprietarii "Cuminţeniei Pământului", lucrarea lui Constantin Brâncuşi, au acceptat oferta de achiziţie propusă de comisia de negociere mandatată de Guvernul României, în valoare de 11 milioane de euro.

Subscripţia publică ce va fi deschisă zilele următoare are ca obiectiv colectarea sumei de şase milioane de euro, bani ce se vor adăuga celor cinci milioane alocate de Guvern pentru achiziţia sculpturii.

Pentru susţinerea subscripţiei, Ministerul Culturii doreşte să iniţieze o campanie de comunicare integrată. Agenţiile de publicitate interesate sunt invitate să participe la un proces de selecţie.

Selecţia se va derula separat pentru partea de creaţie, media şi comunicare digitală şi separat pentru componenta de relaţii publice a campaniei şi va fi coordonată de o Comisie formată din reprezentanţi ai Ministerului Culturii, asistată de consultanţi din partea industriei de publicitate şi IAA România.

Agenţiile interesate sunt rugate să trimită prezentările de portofoliu pe adresa de email office@iaa.ro, specificând pentru ce componentă se înscriu în selecţie, până la data de 5 aprilie 2016.

În urma analizei portofoliilor, Comisia va desemna un număr de trei agenţii pentru fiecare componentă a campaniei, agenţii care vor fi rugate să dezvolte propuneri concrete pe baza unui brief. Agenţiile selectate vor fi rugate să lucreze pro bono pentru implementarea campaniei, inclusiv în ceea ce priveşte costurile cu terţii.

Achiziţia operei „Cuminţenia Pământului” este unul dintre cele mai importante proiecte naţionale care poate întări solidaritatea dintre stat şi societate, reprezentând un precedent important pentru protecţia şi salvarea patrimoniului naţional.

"Cuminţenia Pământului" este o operă cu un trecut încărcat, fiind cumpărată în 1911 de inginerul şi iubitorul de artă Gheorghe Romaşcu chiar de la artist. Lucrarea a fost confiscată abuziv, în 1957, de conducerea comunistă a Muzeului de Artă şi retrocedată după 51 de ani, în 2012, şi un proces îndelungat al familiei colecţionarului cu actualul Muzeu Naţional de Artă al României.

Sculptura, realizată în calcar crinoidal (primul posesor al sculpturii povestea că ştie de la Brâncuşi că ar fi folosit pentru corpul statuetei un bloc de piatră din catacombele Parisului - grotele Savonnières), este evaluată la suma de 20 milioane de euro.

Cea mai importantă tranzacţie recentă a unei opere de Brâncuşi este adjudecarea, în 2009, la casa Christie's din Paris a sculpturii în lemn "Madame L.R.", pentru preţul de 26 de milioane de euro (fără comisioane şi taxe incluse). Cea mai recentă vânzare a unei opere de Brâncuşi, organizată tot la casa Christie's, însă la New York, în iunie 2014, s-a încheiat cu suma de 5,4 milioane de euro oferită pentru un simplu studiu în ghips al viitoarei capodopere "Sărutul".

Celebra operă a lui Constantin Brâncuşi, "Cuminţenia Pământului", ultima pe care statul român o mai poate recupera, este expusă, în prezent, la Muzeul Naţional Cotroceni.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici