OUG - Legea audiovizualului: Candidaţii la CNA nu pot fi rude cu şeful statului sau membrii Guvernului

OUG de modificare a Legii audiovizualului stabileşte că persoanele propuse la CNA trebuie să fie cetăţeni români cu domiciliul în România, să aibă reputaţie şi experienţă şi să nu fie soţi, rude sau afini până la gradul al treilea cu şeful statului, preşedinţii Camerelor sau membrii Guvernului.

221 afișări
Imaginea articolului OUG - Legea audiovizualului: Candidaţii la CNA nu pot fi rude cu şeful statului sau membrii Guvernului

OUG - Legea audiovizualului: Candidaţii la CNA nu pot fi rude cu şeful statului sau membrii Guvernului (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

De asemenea, conform ordonanţei adoptate marţi de Executiv, aceştia nu trebuie să aibă cazier fiscal sau judiciar.

În forma actuală, alineatul 2 al articolului 11 referitor la candidaturile pentru CNA prevedea doar că "propunerile nominalizează candidatul pentru postul de titular, precum şi candidatul pentru postul de supleant şi se înaintează birourilor permanente ale celor două Camere, în termen de 15 zile de la data declanşării procedurii de numire", formulare completată de OUG.

Un alt alineat referitor la propunerile pentru CNA, conform căruia "Birourile permanente ale celor două Camere înaintează propunerile comisiilor permanente de specialitate, în vederea audierii candidaţilor în şedinţă comună", a fost completat cu prevederea potrivit căreia "comisiile permanente de specialitate evaluează pentru fiecare persoană nominalizată dacă sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2), luând în considerare informaţiile şi documentele legate de activitatea, experienţa profesională şi reputaţia persoanei în cauză".

OUG mai menţionează că: "Persoanele numite, potrivit legii, de către Parlament, în funcţia de membru al CNA îşi păstrează această calitate, condiţiile de numire şi începere a mandatului rămânând supuse reglementărilor în materie, în vigoare la data numirii".

Guvernul a modificat, marţi, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, unul dintre obiective fiind, potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, "combaterea corupţiei şi a sistemelor subterane" de achiziţionare a spaţiului media prin practici netransparente şi anticoncurenţiale. Alte obiective enunţate în expunerea de motive a OUG, sunt stimularea dezvoltării economiei, inclusiv dezvoltarea pieţei audiovizuale din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune, precum şi protejarea interesului consumatorilor. Alte argumente se referă la necesitatea stabilirii unor reguli clare de acces al titularilor la deţinerea unei licenţe audiovizuale, "eliminând agenţii economici care înregistrează obligaţii restante la bugetul de stat" şi la necesitatea stabilirii unor reglementări pentru serviciile media audiovizuale, care să permită sectorului audiovizual să realizeze schimbările necesare pentru a se adapta la evoluţia pieţei.

Ordonanţa a provocat reacţii critice din partea preşedintelui CNA Răsvan Popescu, a International Advertising Association România şi a Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.

Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a declarat, marţi, că Ordonanţa adoptată de Guvern pentru modificarea Legii audiovizualului ţine cont de unele observaţii făcute de CNA, existând însă şi aspecte asupra cărora se mai poate reflecta atunci când Ordonanţa va fi dezbătută în Parlament.

IAA România spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului "este de natură să afecteze în mod negativ funcţionarea normală şi competitivă a industriei de marketing, media şi comunicare", cerând Guvernului consultări pe acest document.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) îşi exprimă, într-un comunicat remis MEDIAFAX, nemulţumirea faţă de decizia Guvernului de a aproba ordonanţa de urgenţă (OUG) care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002.

"Suntem consternaţi că ordonanţa de urgenţă a trecut într-o manieră netransparentă, în timpul şedinţei de guvern de marţi", a declarat Radu Florescu, preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici