Timpi de antenă la SRR: 10 minute/ediţie - partidele parlamentare, 2 minute - independenţii

PDL, PSD, PC, PNL şi UDMR vor beneficia de câte 10 minute pe ediţie, timpi de antenă în emisiuniile electorale difuzate de Radio România Actualităţi, principalul post al Radioului Public, în timp ce PRM, PNŢCD, Forţa Civică, Elena Băsescu şi Pavel Abraham se vor exprima câte 2 minute/ ediţie.

212 afișări
Imaginea articolului Timpi de antenă la SRR: 10 minute/ediţie - partidele parlamentare, 2 minute - independenţii

Maria Ţoghină, preşedintele - director general al SRR (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Conducerea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) s-a întâlnit, marţi, cu reprezentanţii partidelor politice parlamentare, cărora le-a prezentat oferta Radioului Public privind campania electorală pentru alegerile europarlamentare din data de 7 iunie.

Oferta SRR cuprinde buletine de ştiri electorale, rubrici privind tehnica votării, emisiuni de promovare a programelor electorale a candidaţilor, precum şi dezbateri electorale. Oferta postului public de radio va fi reflectată atât de Radio România Actualităţi şi reţeaua studiourilor regionale, cât şi de Antena Satelor şi Radio România Internaţional. În plus, agenţia de presă Rador a SRR va realiza în această perioadă un flux special, destinat alegerilor europarlamentare.

Maria Ţoghină, preşedintele - director general al SRR, a declarat pentru MEDIAFAX că în cadrul întâlnirii de marţi au fost stabiliţi şi timpii de antenă de care vor beneficia în campanie partidele politice şi candidaţii independenţi.

Astfel, la principalul post al SRR, Radio România Actualităţi (RRA), PDL, PSD, PC, PNL şi UDMR vor beneficia de câte 10 minute pe fiecare ediţie de emisiune de promovare a programelor electorale ale candidaţilor. Pe de altă parte, PRM, PNŢCD, Forţa Civică, Elena Băsescu şi Pavel Abraham se vor putea exprima câte 2 minute în fiecare ediţie de emisiune de promovare electorală, de la RRA. Emisiune de promovare a programelor electorale a candidaţilor va fi difuzată zilnic, de luni până vineri.

De asemenea, tot la RRA, vor fi difuzate câte două buletine de ştiri electorale zilnic, de luni până duminică, dar şi o rubrică de câte 5 minute dedicată tehnicii votării (lunea, miercurea şi vinerea).

În plus, RRA va mai difuza, în cadrul jurnalului de prânz, câte două ediţii pe săptămână de dezbateri electorale, de câte 30 de minute. În cazul acestor dezbateri electorale se va respecta alocarea timpilor de antenă la fel ca la emisiunile de promovare electorală.

În finalul dezbaterilor vor fi difuzate microinterviuri, de câte 2 minute, cu toţi candidaţii la alegerile pentru Parlamentul European. Interviurile vor fi realizate pe 8 problematici diferite, printre care drepturile omului şi politicile faţă de minorităţi; criza economică şi efectele ei; agricultura şi mediul etc.

În afară de Radio România Actualităţi, emisiuni dedicate campaniei electorale vor fi difuzate şi de studiourile regionale ale SRR, de Antena Satelor, în timp ce Radio România Internaţional va prelua programele dedicate alegerilor de la RRA.

De asemenea, în funcţie de solicitări, SRR va aloca spaţii la studiourile sale regionale pentru mesaje în limba maghiară şi în limbile celorlalte minorităţi naţionale, dar durata acestora se va scădea din timpul total ce le este alocat.

Calculul timpilor de antenă s-a făcut ţinând cont de legislaţia în vigoare care impune că 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au membri în Parlamentul European şi care participă la alegeri, precum şi alianţelor politice sau electorale dintre acestea, în timp ce 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum şi candidaţilor independenţi.

Potrivit Mariei Ţoghină, obiectivele ofertei editoriale a Radioului Public în această campanie sunt "informarea corectă a opiniei publice şi consolidarea valorilor democratice din România".

Toate televiziunile şi radiourile care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale în campania pentru alegerile europarlamentare trebuie să se supună Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European.

Potrivit Deciziei, campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, va începe în ziua de 8 mai 2009, ora 00.00, şi se va încheia în ziua de 6 iunie 2009, ora 07.00.

Televiziunile şi radiourile publice şi private pot difuza în campania electorală emisiuni de promovare electorală, emisiuni de dezbatere şi spoturi electorale. Emisiunile de promovare şi spoturile electorale vor fi difuzate contra cost la posturile comerciale şi gratuit la posturile publice.

Alegerile din România pentru Parlamentul European vor avea loc pe data de 7 iunie 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici