Alianţa Renault Nissan ţinteşte podiumul producătorilor de automobile electrice

Renault şi Nissan îşi propun să fie printre primii producători de autovehicule care vând un milion de vehicule electrice, folosind un sistem unic de baterii, poziţionându-se alături de Tesla şi Volkswagen ca lideri ai industriei, scrie Financial Times.

211 afişări
Imaginea articolului Alianţa Renault Nissan ţinteşte podiumul producătorilor de automobile electrice

Alianţa Renault Nissan ţinteşte podiumul producătorilor de automobile electrice

Luca de Meo, director executiv al Renault, a făcut prognoza săptămâna aceasta la summit-ul Future of the Car al FT, adăugând că partenerii au discutat standardizarea modulelor de baterie utilizate în maşinile lor electrice.

Este un semn că alianţa se vindecă în cele din urmă, sub noua conducere, după plecarea fostului şef al parteneriatului, Carlos Ghosn, arestat în 2018 pentru acuzaţii de abateri financiare.

„Dacă reuşim să venim cu o abordare foarte sinergică în ceea ce priveşte bateria, alianţa ar fi probabil una dintre primele care va trece pragul unui milion de maşini vândute pe acelaşi modul de baterie”, a spus De Meo.

Reducerea complexităţii şi a costurilor este esenţială pentru producătorii de automobile, deoarece aceştia încearcă să reducă preţul maşinilor cu baterii, crescând în acelaşi timp marjele de profit.

În prezent, Renault şi Nissan folosesc baterii proprii, dar directorul operaţional al Nissan, Ashwani Gupta, a declarat că următoarea generaţie va fi „o baterie comună” a alianţei care include şi Mitsubishi.

„Dacă vom face o baterie pentru 10 milioane de maşini cu aceeaşi chimie, aceeaşi structură, aceeaşi sursă, cu siguranţă va fi un mare pas înainte", a spus el la summitul virtual.

Volkswagen intenţionează să vândă un milion de maşini electrice sau hibride în acest an, din care jumătate vor fi doar pe baterii.

Tesla, care vinde doar maşini electrice, îşi creşte producţia după ce a ajuns aproape de livrarea a 500.000 de unităţi anul trecut.

La evenimentul de trei zile al FT preşedintele european al Ford, Stuart Rowley, a declarat că este necesară o colaborare mai extinsă cu guvernul şi companiile din energie pentru adoptarea pe scară largă a maşinilor cu baterii, precum şi necesitatea de a reduce preţul, astfel încât cumpărătorii să îşi poată permite modelele. „Dacă nu vom avea succes, oamenii vor păstra vehiculele mai vechi, vehiculele mai poluante. Nu putem lăsa oamenii în urmă.”

Au existat, de asemenea, avertismente cu privire la nevoia de materiale curate pentru fabricarea bateriilor. Tomas Nauclér, de la McKinsey, se aşteptă la penurii de materiale precum litiu, cobalt şi nichel sau de minereu de fier pentru oţel, în a doua jumătate a acestui deceniu, în condiţiile în care mineritul va încerca să facă faţă noile procese de reducere a emisiilor din extracţie sau procesare şi să acopere cererea în creştere.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici