Care sunt cele trei variante ale autostrăzii suspendate şi cât costă. O porţiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri, restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o şosea suspendată. Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată de arhitecţi. În această săptămână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante ale arhitecţilor sau o combinaţie între acestea.

757 afișări
Imaginea articolului Care sunt cele trei variante ale autostrăzii suspendate şi cât costă. O porţiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău

Care sunt cele trei variante ale autostrăzii suspendate şi cât costă. O porţiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău (Imagine: www.gandul.info)

Autostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol şi în subteran sau în subteran pe o porţiune de doi kilometri, restul traseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseul la sol, costă 500 de milioane de euro, iar cea mai scumpă, cu tunel de doi kilometri şi restul construcţiei suspendate, 1,4 miliarde de euro, informează Gândul.

Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungime de 16 kilometri. "Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelaşi indiferent de varianta propusă. Acesta este Şoseua Colentina, strada Gherghiţei, Străpungere A3, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviţei, Bulevardul Constructorilor sau Chiajna cu punct final în Şoseua Virtuţii. Dacă va trece prin Chiajna atunci şoseaua va trebui construită suspendat", a declarat pentru gândul arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism şi reprezentat al uneia dintre firmele care au câştigat licitaţia pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ).

Varianta 1
prevede construcţia întregului inel median pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolirea parcului Herstrău şi construcţia de pasaje supraterane în principalele intersecţii. Realizarea acestei variante costă 500 de milioane de euro.

Varianta 2
prevede trecerea şoselei pe sub parcul Herstrău şi DN1. În subterană se va intra din zona Aerogării şi se va ieşi în spatele Casei Presei, aproape de strada Tipografilor. "În zona Lacul Morii se ia în calcul fie supratraversarea caii ferate, dar nu credem că Ministerul Transporturilor îşi va da acordul, fie construirea autostrăzii pe lângă lac", ne-a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 prevede construcţia unei autostrăzi suspendate şi traversarea parcului Herstrău printr-un tunel subteran lung de doi kilometri. Acestă variantă va costa municipalitatea 1,4 miliarde de euro.

"Varianta corectă ar fi ocolirea parcului Herăstrău prin zona de nord. Inelul să fie paralel cu calea ferată şi să se despice în două, cu trei benzi către nord şi trei benzi către sud. În orice variantă autostrada va avea mai multe noduri rutiere. Deocamdată nimic nu este stabilit, sunt numai variante din care domnul primar general va trebui să aleagă una sau o combinaţie", ne-a mai declarat arhitectul Vlad Cavarnali. Acesta a mai precizat că, indiferent de varianta aleasă, lucrările de construcţii nu pot începe decât anul viitor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici