CONFERINŢA MEDIAFAX - Ambasada Marii Britanii: România este o oportunitate uriaşă pentru retailerii britanici care vor să vândă online

România reprezintă o oportunitate uriaşă pentru retailerii britanici care vând online, însă dezvoltarea este îngrunată de accesul limitat al consumatorilor şi companiilor la tranzacţii online transfrontaliere, a declarat marţi Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucureşti.

118 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Ambasada Marii Britanii: România este o oportunitate uriaşă pentru retailerii britanici care vor să vândă online

Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucureşti (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"Este un nonsens faptul că persoanele care cumpără online în anumite părţi din Europa nu au acces la cele mai bune oferte din cauza locului în care trăiesc. Acest nonsens afectează România foarte mult, la fel şi Marea Britanie. Eu când sunt în Marea Britanie, am acces la o varietate mare de servicii şi produse online, dar pe care nu le pot accesa dacă utilizez cardul de debit din România sau dacă vreau să mi se livreze produse la adresa mea din România. Fără nicio îndoială, aceleaşi probleme există şi în sens invers - consumatorii din Marea Britanie nu au acces la servicii şi produse din România", a declarat Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucureşti, la conferinţa Mediafax talks about Digital Europe organizată în parteneriat cu Ambasada Marii Britanii.

Ea a arătat că sectorul comerţului online este un domeniu cu una dintre cele mai mari creşteri în Europa, unde se aşteaptă şi în acest an o creştere cu 16%.

"În timp ce jumătate dintre europeni cumpără produse şi servicii online, doar 8% dintre aceştia realizeză tranzacţii transfrontaliere. Acest lucru este legat de capacitate. Nu există capacitate adecvată de a conecta consumatorii la piaţă. Europa trebuie să dezvolte infrastructura de bandă largă şi să se asigure că noile tehnologii sunt disponibile pentru toată lumea. Adevărul este că în prezent trăim într-o Europă cu bariere. Costurile ridicate de tranzacţionare impuse de piaţa digitală fragmentată la nivelul UE nu fac decât să descurajeze noile companii care vor să profite de potenţialul economiei digitale sau pe retailerii existenţi şi pe furnizorii de servicii. Pentru a susţine creşterea economică şi a promova noi oportunităţi de business trebuie să eliminăm aceste bariere", a adăugat Blythe.

În opinia sa, piaţa românească reprezintă o oportunitate uriaşă pentru retailerii britanici care vor să-şi vândă produsele online.

"Există un potenţial imens aici, având în vedere că numărul celor care utilizează internetul pentru a face shopping este în creştere. Dar înţelegem de asemenea, că o creştere viitoare este condiţionată de încrederea consumatorilor şi a mediului de afaceri în plăţile online", a mai spus Blythe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici