CONFERINŢA MEDIAFAX - Avocat: Aeroportul Henri Coandă nu va mai putea beneficia de investiţii publice de anul viitor

Noile orientări ale Uniunii Europene privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor se vor înăspri de anul viitor, astfel încât cele care au un trafic de peste 5 milioane de persoane nu vor mai putea beneficia de ajutoare publice pentru acoperirea cheltuielilor de investiţii, iar cele care au un trafic de peste 3 milioane de persoane nu vor mai putea beneficia de ajutoare pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare, a declarat Mihai Furtună, avocat la ONV LAW, la conferinţa Mediafax Talks about Aviation.

347 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Avocat: Aeroportul Henri Coandă nu va mai putea beneficia de investiţii publice de anul viitor

Mihai Furtuna (Imagine: Razvan Lupica/Mediafax Foto)

"Se înăspresc foarte mult regulile. Mare parte din investiţiile în aeroporturile din România sunt finanţate din fonduri publice. Acest lucru nu se va mai putea întâmpla de anul viitor la aeroporturile cu un trafic de peste 5 milioane de pasageri", a spus avocatul.

Va fi afectat în mod direct aeroportul Henri Coandă, care generează un trafic de aproape 7 milioane de persoane. Acesta nu va mai putea beneficia de niciun fel de investiţie publică fără încălcarea reglementărilor Uniunii Europene.

Pentru aeroporturile cu un trafic mai mic de 1 milion de persoane ajutorul public va fi limitat la maxim 75%, iar la cele cu un trafic între 1 milion şi 3 milioane de persoane la cel mult 50%.

Prezent la conferinţă, David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, a declarat că România a avut anul trecut peste 10 milioane de pasageri pe curse aeriene, faţă de 2 milioane în 1996, iar aeroportul Henri Coandă Otopeni va înregistra peste 7 milioane pasageri.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în primele nouă luni venituri totale de 488 milioane lei, în creştere cu 7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un trafic total de 5,86 milioane pasageri, în creştere cu 1%.

Profitul brut al companiei care administrează aeroporturile Henri Coandă şi Aurel Vlaicu s-a ridicat la 76 milioane lei în primele nouă luni, de trei ori mai mare decât cel bugetat pentru întregul an. Compania estimează pentru acest an venituri totale de 650 milioane lei.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea în 2010, prin fuziunea societăţilor care gestionau cele două aerogări din Capitală, şi este deţinută de Ministerul Transporturilor.

În România sunt 17 aeroporturi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici