De unde vin produsele de la Lidl. Care este adevărul de la raft
Nemţii au şi exportat bunuri româneşti în valoare de 26 milioane de euro, realizate în parteneriat cu companii locale Ziarul Financiar.
Reprezentanţii grupului german spun că modelul de business al companiei este diferit de al altor retaileri care lucrează fie direct, fie prin distribuitori parteneri. Lidl preferă însă să facă direct importurile de produse marcă privată.
„Este important de precizat că Lidl România importă sau exportă produsele marcă proprie, după caz, în nume propriu, astfel încât nu apelăm la importatori intermediari sau distribuitori locali. De aceea, valoarea importurilor Lidl în topurile de profil este mai mare în comparaţie cu alţi retaileri, ridicându-se la aproximativ 485,9 milioane de euro în anul financiar 2015“, spun reprezentanţii companiei.
Aceasta este pentru prima dată când oficialii Lidl oferă cifre privind valoarea importurilor, compania aflându-se de mai mulţi ani în topul celor mai mari importatori locali.
Mai mult, modelul de business al Lidl este diferit de al altor retaileri prezenţi în România în contextul în care mărcile private au o contribuţie de până în 30% în cifra de afaceri şi în portofoliul de produse al altor reţele. În cadrul discounterului german ponderea urcă la 80%. Astfel, pe rafturile magazinelor Lidl se regăsesc în principal produse Pilos, Cien sau Combino, toate mărci proprii ale grupului german. Acesta a fost modelul de business al nemţilor de la început şi de aceea valoarea importurilor este mai mare decât a altor comercianţi străini.
Acest model de business, care prevede contractarea unui furnizor pentru mai multe pieţe le permite nemţilor să obţină preţuri mai bune din volume mai mari de marfă, iar partenerilor le permite să îşi acopere anumite goluri în procesul de producţie.
Citeşte articolul integral în Ziarul Financiar
Citeşte şi: Lidl vinde untul, pizza, salamul şi iaurtul marcă proprie cu 33%-67% mai scump în România decât în Polonia
Citeşte şi: ANPC continuă verificările privind apa din supermarket-uri, după ce a prelevat 70 de probe
Citeşte şi: O nouă ţară a introdus legea care obligă supermarket-urile să doneze produsele nevândute
Citeşte şi: ANALIZĂ: Cum ajunge laptele de la 80 de bani litrul la poarta fermei la 4 lei litrul în supermarket. „Nu poţi să comentezi pentru că te delistează, dacă te delistează nu mai poţi să vinzi marfa“
Citeşte şi: Ministrul Agriculturii: E foarte important să încurajăm prezenţa produselor româneşti în magazine
Citeşte şi: Hipermarketurile, obligate să vândă 51% produse achiziţionate pe un ”lanţ scurt de aprovizionare”