Proiect strategic pentru modernizarea infrastructurii feroviare. RELOC Craiova a testat cu succes încă două locomotive
Cele două locomotive sunt parte din lotul de 19 astfel de vehicule care fac obiectul contractului finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu o valoare de 91,1 milioane de euro.
Probele au constat în tractarea a 16 vagoane de călători, prima locomotivă a parcurs ruta București – Constanța, iar a doua a efectuat traseul de retur, Constanța – București.
„Finalizarea cu succes a probelor de performanță pentru cele două locomotive reflectă angajamentul nostru ferm față de modernizarea infrastructurii feroviare din România. Credem cu tărie că fabricile românești trebuie susținute și încurajate să devină tot mai competitive, deoarece vagoanele și locomotivele produse și modernizate aici respectă standardele internaționale”,a declarat Gruia Stoica, președinte Grampet Group, citat de stiripesurse.ro.
Locomotivele ELASMO 003 și 004 sunt echipate cu motoare electrice de tracțiune asincrone, proiect tip 060 EA1 CA. În plus, vehiculele sunt dotate cu tehnologii de ultimă generație, care asigură performanță, fiabilitate și siguranță sporită.
În afara celor două locomotive care au desfășurat probele de performanță, alte două unități au fost deja livrate beneficiarului și puse în exploatare, iar șase locomotive se află în prezent pe fluxul de producție.
Leon, primul tren construit integral în România. Prima călătorie, pe ruta București Nord – București Băneasa
Reamintim, în acest context, un alt moment istoric pentru industria feroviară din România. GRAMPET Group a lansat trenul automotor Leon, produs la fabrica Electroputere VFU Pașcani. Trenul Leon este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de opt decenii.
Trenul Leon are trei vagoane, cu 145 de locuri, din care 11 VIP şi 134 la clasa a II-a, fotolii rabatabile și scaune ergonomice. Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu prize de 230V şi USB, supraveghere video, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul. În tren sunt spații pentru bagaje voluminoase şi biciclete.
Prima sa călătorie oficială a fost pe ruta București Nord – București Băneasa, având la bord oficialități guvernamentale, ambasadori și lideri din mediul de afaceri.
Despre RELOC Craiova
Fabrica RELOC din Craiova are o istorie de aproape 60 de ani și este un reper important în Europa de Sud-Est pentru proiectarea, fabricarea și modernizarea materialului rulant. Din pasiune pentru locomotive, derulează proiecte prin care prelungește ciclul de viață al acestora și le transformă în vehicule de ultimă generație, menite să redefinească viitorul transportului feroviar din România. Prin dezvoltarea constantă a capacităților tehnologice existente, compania membră a GRAMPET Group se asigură că serviciile sale corespund cerințelor clienților.
Despre GRAMPET Group
GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Croația, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – GRAMPET este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrală și de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.