“Apetitul de a alege o locuinţă nouă sau veche nu este neapărat generat de preţ, ci de profilul clientului. Am observat că există clienţi care îşi cumpără locuinţe în locaţiile în care au copilărit sau în care sunt foarte aproape de serviciu şi contează mai puţin dacă acestea sunt locuinţe noi sau vechi. Este mai mare ponderea clienţilor care optează astfel pentru locuinţe decât a celor care se uită dacă locuinţa este nouă sau veche. Acest lucru l-am observat din solicitările pe care le avem”, susţine Dana Demetrian.
Vicepreşedintele BCR spune că românii nu au o cultură care să-i ghideze în alegerea locuinţelor în funcţie de anul construirii acestora. “Nu există o cultură de a merge către locuinţele noi pentru că nu am reuşit să dezvoltăm foarte mult informaţia de risc care poate exista pentru locuinţele vechi versus locuinţele noi şi/sau poate locuinţele noi poate nu întotdeauna au respectat standardele de calitate pe care o locuinţă veche, construită în anii `40, care a rezistat la două cutremure mari, o poate atinge. Cred că sunt mai multe ingredinte care pot genera apetitul clienţilor pentru o locuinţă nouă sau veche”, este de părere Dana Demetrian.
Citeşte şi: RETROSPECTIVĂ Evenimentele care au influenţat afacerile în 2016: Brexit, rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite şi întâlnirile OPEC
Citeşte şi: INTERVIU Florin Godean, Adecco: În 2017 salariile vor creşte accentuat, fiind acordate şi stimulente
Citeşte şi: Studiu: Femeile preferă maşinile compacte-medii şi SUV-urile, bărbaţii sunt atenţi la culoare
Citeşte şi: Ionuţ Dumitru, Raiffeisen Bank: Dobânzile la credite vor creşte în 2017, dar nu şi la depozite
Citeşte şi: Scandalul emisiilor poluante: Registrul Auto Român nu a sancţionat reprezentanţii grupului Volkswagen