Studiu: 4 din 5 români îşi plătesc facturile la timp

Punctualitatea plăţilor efectuate de români este în creştere în 2019, în prezent 81% din facturi fiind plătite la timp faţă de 74% în anul 2018, potrivit unui sondaj Kantar prezentat marţi de Georg Kovacs, directorul EOS România, firmă ce se ocupă cu recuperarea datoriilor şi plăţilor restante.

99 afişări
Imaginea articolului Studiu: 4 din 5 români îşi plătesc facturile la timp

Studiu: 4 din 5 români îşi plătesc facturile la timp

Totodată, termenele de plată acordate pentru plata facturilor s-au redus în 2019 faţă de 2018 pentru persoanele fizice de la 31 la 29 de zile. Studiul Kantar arată că firmele româneşti oferă termene mai avantajoase de plată faţă de media Europei de Est, precum şi că comportamentele de plată ale consumatorilor români s-au îmbunătăţit, în prezent aceştia având o medie de patru din cinci facturi plătite.

Atunci când apar întârzieri la plăţi companiile româneşti trebuie să aştepte în medie 18 zile pentru a obţine plata, interval peste media din Europa de Est.

Printre principalele cauze pentru plăţile restante se numără lipsa lichidităţilor sau supraîndatorarea consumatorilor, arată sondajul.

„Obiectivul nostru principal este să lucrăm cu debitorul pentru a găsi soluţii la problemele sale cu plăţile", menţionează Georg Kovacs, care spune că majoritatea afacerilor EOS România reprezintă creanţe business to consumer.

El adaugă că majoritatea datoriilor şi plăţilor restante, respectiv peste 90%, sunt rezolvate în fazele incipiente ale procesului de colectare, fie de către creditorul iniţial, fie de către companiile ce se ocupă cu colectarea.

„Doar o fracţiune din datoriile din România sunt rezolvate pe cale legală", arată directorul EOS România. Doar 3% din debitori ajung să nu-şi plătească restanţele, mai punctează acesta.

Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie 2019 pe baza sondării a 3.400 de companii din Europa din diferite sectoare economice printre care cele bancar şi telecom. În fiecare ţară au fost chestionate circa 200 de companii cu afaceri de peste 28 milioane de euro.

Acestea au o poziţie mai critică privind evoluţia viitoare a plăţilor, aşteptându-se la o deteriorare şi o posibilă criză. De asemenea, studiul notează că patru din zece companii europene lucrează cu furnizori externi precum EOS România în gestionarea şi colectarea datoriilor şi plăţilor restante.

În rândul companiilor din România, media zilelor întârziate la plăţi este de 18 zile iar principalul motiv invocat pentru neplată sunt plăţile restante ale propriilor clienţi, urmat de insolvenţă/îndatorare excesivă. Fiecare a treia companie din ţara noastră presupune că neplata propriilor clienţi este făcută în mod intenţionat, iar companiile utilizează servicii de colectare ca a doua opţiune împotriva clienţilor cu facturi neplătite.

Kovacs a mai adăugat că o creştere a dobânzilor în Europa şi în Statele Unite ar putea cauza un efect negative asupra capacităţii companiilor de a-şi efectua plăţile.

În ceea ce priveşte digitalizarea plăţilor, doar 28% din companii oferă clienţilor lor opţiuni de plată digital, în timp ce în Europa de Est doar 26% au plăţi digitale ca opţiune. România se înscrie în medie, doar 1 din 4 companii româneşti având acest serviciu disponibil.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici