Un angajat român din cinci pleacă în primele 100 de zile. Atmosfera de echipă şi managementul defectuos, printre principalele cauze

Conform unui studiu, 21% dintre angajaţi au părăsit un loc de muncă din cauza atmosferei din echipă şi a managementului defectuos, dar şi pentru că le-a lipsit motivaţia, nu au ştiut ce au de făcut şi nici cum să îşi ducă la îndeplinire sarcinile.

1929 afișări
Imaginea articolului Un angajat român din cinci pleacă în primele 100 de zile. Atmosfera de echipă şi managementul defectuos, printre principalele cauze

Studiu: Un angajat din cinci pleacă în primele 100 de zile din cauza atmosferei şi managementului

Alte motive, conform studiului legat de motivele pentru care angajaţii români părăsesc o companie în primele 100 de zile realizat de HPDI (Human Performance Development International), au fost lipsa unui training prealabil şi a unui proces temeinic de inducţie.

Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.

“Productivitatea nu ţine doar de cunoştinţe şi potenţial, ci şi de stimularea şi sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piaţa românească se confruntă cu o criză a forţei de muncă şi cu o problemă de retenţie a angajaţilor. Am simţit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experienţa noastră am observat, printre altele, că există o discrepanţă între ceea ce cred mulţi manageri că este cauza demisiilor şi motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner al HPDI

Concluziile studiului au relevat că lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar înţelegerii atribuţiilor la un nou loc de muncă este una dintre marile frustrări ale angajaţilor. O bună parte dintre persoanele care îşi dau demisia în primele 100 de zile, o fac din cauza unor carenţe de management. Potrivit rezultatelor cercetării, 19% dintre respondenţi au părăsit o companie pentru că au considerat că s-a ivit o oportunitate mai bună. Reprezentanţii HPDI cred că rolul managerului şi al specialistului în recrutare sunt primordiale în acest caz, pentru că ei trebuie să îl ajute pe viitorul angajat să înţeleagă ce are de făcut, care sunt plusurile şi eventualele minusuri din companie şi la ce se poate aştepta. Tot 19% dintre cei chestionaţi au declarat că au plecat pentru că nu ştiau ce şi cum au de făcut, iar doar 14% şi-au căutat alte locuri de muncă, din cauza salariului nesatisfăcător.

“Când am vorbit despre rezultatele preliminarii ale acestui studiu, mulţi manageri s-au declarat miraţi că salariul este trecut aproape de finalul listei cu motive pentru care oamenii pleacă repede dintr-o companie. Este o reacţie firească, până la un punct! Întotdeauna e mai uşor să cauţi motive în exterior, care nu ţin de tine, decât să-ţi asumi ca mai ai de învăţat în ceea ce priveşte gestionarea relaţiei cu angajaţii, îndrumarea şi sprijinirea lor corectă”, spune Petru Păcuraru.

Pe ultimele locuri printre motivaţiile plecării în primele 100 de zile se află lipsa perspectivelor de avansare sau de învăţare, precum şi un şef prea autoritar, după cum au declarat 7% dintre respondenţi, în ambele cazuri.

În ceea ce priveşte soluţiile prin care ar încerca să stopeze plecarea oamenilor şi să crească gradul de retenţie, 66% dintre managerii intervievaţi cred că existenţa unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajaţii să rămână în companie. O modalitate de a păstra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de muncă, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, consideră 59% dintre managerii care au răspuns întrebărilor HPDI, iar 47% au menţionat sesiunile de coaching ca metodă de creştere a retenţiei angajaţilor. Programul flexibil, în proporţie de 45%, şi mărirea salariilor - cu o pondere de 23% - au fost celelalte soluţii la care s-au gândit managerii care au luat parte la cercetarea derulată de HPDI.

HPDI (Human Performance Development International) este o companie de training, team building şi consultanţă de resurse umane. De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari companii active pe piaţa locală, printre care se numără: Raiffeisen, Legrand, BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, Hutchinson, BCR, Unicredit.

Taguri:
angajaţi,
studiu,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici