- Home
- Externe
- (01.08.2017, 06:50)
- Bogdan Cojocaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
„Bătălia navală“ între guvernul francez şi cel italian: Emanuel Macron a naţionalizat şantierul naval de la Saint-Nazaire. De ce recurge la protecţionism preşedintele Franţei
Franţa a naţionalizat şantierul naval de la Saint-Nazaire, capabil să construiască portavioane, pentru a împiedica preluarea acestuia de către o companie italiană controlată de guvern.
2907 afișări
Cu acest şantier, italienii ar fi devenit unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, conform ZF.
Ceea ce la început a fost o ameninţare a devenit, după cum scriu revoltate ziarele italiene, o „bătălie navală“ între un guvern francez intervenţionist şi agresiv şi un guvern italian slab.
Comanda de „atac“ a fost dată de preşedintele francez Emmanuel Macron, un politician probusiness a cărui victorie în alegeri a fost salutată de Roma în speranţa că acesta îi va deveni un aliat în politicile interne ale UE.
Intervenţia, prima de amploare din sfera economică efectuată de guvernul Macron, vine după ce compania italiană Fincantieri a primit în aprilie acceptul fostului guvern francez condus de Francois Hollande pentru cumpărarea unei participaţii care-i transferă controlul şantierului naval de la Saint-Nazaire de la compania falimentară sud-coreeană STX Shipbuilding. Fincantieri promisese ca în schimb să protejeze locurile de muncă din Franţa. Compania italiană este controlată de guvernul italian, astfel că preluarea şantierului de către aceasta poate fi considerată o naţionalizare, dar una italiană.
Cu şantierul naval francez, Fincantieri ar fi devenit un Airbus al industriei navale, scriau acum câteva luni ziarele franceze. Şantierul de la Saint-Nazaire ar fi adus companiei italiene o capacitate pe care n-o are, de a construi unele dintre cele mai mari vapoare din lume, iar Europei un jucător cu suficientă forţă pentru a rivaliza cu constructorii navali germani, chinezi şi sud-coreeni.
Macron a promis că va renegocia acordul şi acum a cerut ca sub control francez să rămână cel puţin jumătate din capitalul şantierului naval. Italienii au refuzat propunerea. Reprezentanţi guvernamentali ai celor două ţări urmează să se întâlnească astăzi pentru a discuta direct problema. Acţiunea Parisului, care a profitat de un drept de preempţiune, subliniază dispoziţia lui Macron de a profita de promisiunea din campanie că va proteja locurile de muncă în vremuri în care popularitatea sa scade rapid din cauza unor reduceri de cheltuieli bugetare, după cum remarcă Politico. Intervenţia s-a dovedit populară, cu o rată de aprobare de 70%, potrivit unui sondaj al Ifop.
„Această decizie are un singur obiectiv: apărarea unui instrument al industriei franceze. Decizia se încadrează în strategia pe care vrem s-o aplicăm cu premierul şi cu preşedintele, dar reflectă şi eforturile de a ne proteja interesele“, a explicat ministrul economiei, Bruno Le Maire. Franţa n-ar avea intenţia de a păstra controlul şantierului de la Saint-Nazaire, unde se construiesc nave civile şi militare uriaşe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe