Cutiile negre ale avionului FlyDubai care s-a prăbuşit la Rostov-pe-Don, grav avariate

Înregistratoarele de zbor ale Boeingului 737-800 aparţinând companiei FlyDubai care s-a prăbuşit sâmbătă dimineaţa, la aterizare, la Rostov-pe-Don, în sudul Rusiei, au fost grav avariate din cauza violenţei şocului, a anunţat duminică aviaţia civilă rusă, relatează Reuters online.

4633 afișări
Imaginea articolului Cutiile negre ale avionului FlyDubai care s-a prăbuşit la Rostov-pe-Don, grav avariate

Cutiile negre ale avionului Flydubai care s-a prăbuşit la Rostov-pe-Don, grav avariate

Cei 55 de pasageri şi şapte membri ai echipajului au murit după ce avionul s-a dislocat, lovind solul, la cea de a doua încercare de aterizare, în condiţii meteorologice dificile, sâmbătă, la ora locală 3.42 (2.42, ora României).

O anchetă penală a fost deschisă în vederea stabilirii cauzelor accidentului.

Într-un comunicat, Comitetul rus al Aviaţiei (IAC) precizează că experţi au început să analizeze cutiile negre "foarte avariate" ale Boeingului. Acestea au fost deschise, iar modulele în care se află înregistrările datelor zborului şi conversaţiei piloţilor în conkpit au fost recuperate.

Însă, potrivit unui reprezentant IAC citat de agenţia de presă RIA, poate că va fi nevoie de o lună pentru decodarea datelor.

"Avem deplină încredere în autorităţile ruse", a declarat duminică CEO-ul compnaiei low-cost FlyDubai Ghaith al-Ghaith într-o conferinţă de presă la Dubai.

Reprezentantul companiei aeriene, înfiinţate în 2009, a subliniat sâmbătă că era prematur să se avanseze o explicaţie. Mai mulţi oficiali au sugerat că ar fi vorba despre o eroare de pilotare, o problemă tehnică sau despre condiţii meteorologice nefavorabile. Rafale violente de vânt măturau aeroportul în momentul în în care avionul a încercat să aterizeze, însă vizibilitatea era bună.

"Aeroportul era deschis. Era suficient de bine să funcţioneze şi să aterizeze, potrivit autorităţilor. Condiţiile meteorologice erau suficient de bune pentru acest zbor", a sublinial duminică al-Gaith, adăugând că are încredere în capacitatea autorităţilor ruse în domeniul aviaţiei civile de a stabili dacă aceste condiţii erau favorabile unor zboruri comerciale.

Cu puţin timp înainte de catastrofă, un avion de linie aparţinând companiei aeriene ruse Aeroflot, care asigura zborul SU1166 de la Moscova, a încercat în trei rânduri să aterizeze la Rostov-pe-Don, după care a fost redirecţionat, a anunţat Flightradar24, o organizaţie care monitorizează traficul aerian. Aeronava a aterizat vineri, la ora 23.15 GMT (sâmbătă, ora 1.15, ora României), la Krasnodar, în sudul Rusiei.

În schimb, avionul companiei FlyDubai a efectuat o primă încercare de aterizare, pe care a abandonat-o, după care s-a prăbuşit în timpul celei de-a doua încercări. O aripă a atins solul, în timpul acestei a doua încercări, iar apoi aeronava a luat foc, anunţau sâmbătă serviciile Ministerului pentru Situaţii de urgenţă din regiunea Rostov.

La Rostov-pe-Don, echipe ruse de intervenţie şi-au continuat duminică, la o temperatură de -5°C, eforturile de colectare la locul accidentului.

După ce a depus o jerbă de flori la un memorial improvizat al victimelor - în principal ruse - ale catastrofei, ministrul rus al Transporturilor Maxim Sokolov a anunţat că aeroportul urmează să fie redeschis luni.

Pe de altă parte, autorităţile au anunţat, de asemenea, că au început dificila sarcină de a identifica rămăşiţele victimelor, cu ajutorul unor eşantioane de ADN prelevate de la rude, relatează AFP.

Locuitori din Rostov-pe-Don, un oraş cu aproximativ un milion de locuitori, situat la aproximativ 1.000 de kilometri sud de Moscova, continuau duminică să depună flori în holul aeroportului, închis, după anularea tuturor zborurilor.

Alertă de rafale de vânt

În total 55 de pasageri s-au îmbarcat, la Dubai, la bordul zborului FZ981, şi anume 44 de ruşi, opt ucraineni, doi indieni şi un uzbek, potrivit FlyDubai.

Compania a precizat că pilotul cipriot şi copilotul său spaniol aveau fiecare câte 6.000 de ore de zbor. Ceilalţi cinci membri ai echipajului erau originari din Spania, Rusia, Seychelles, Columbia şi Kîrgîzstan.

Avionul a survolat timp de peste două ore aeroportul de la Rostov-pe-Don înaintea celei de a doua încercări de aterizare, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Potrivit Ministerului pentru Situaţii de urgenţă, avionul a "atins pista de aterizare cu una dintre aripi şi a început să se dezintegreze".

Pompierii au avut nevoie de peste o oră să controleze incendiul, iar peste 700 de salavatori şi aproximativ 100 de vehicule au fost trimise să intervină, potrivit ministerului.

Directorul agenţiei ruse însărcinate cu transportul aerian, Aleksandr Neradko, a dat asigurări că nu are nicio îndoială cu privire la securitatea instalaţiilor aeroportului din Rostov şi a respins orice responsabilitate a controlorilor de trafic aerian.

Într-o conferinţă de presă la Dubai, CEO-ul companiei aeriene Ghaith al-Ghaith a exclus teza unei acţiuni criminale.

La Rostov-pe-Don ploua în averse, iar o alertă de rafale de vânt a fost emisă de filiala locală a Ministerului pentru Situaţii de Urgenţă.

FlyDubai, care aparţine Guvernului emiratului Dubai, s-a extins puternic în umbra surorii sale mai mari - Emirates -, care se clasează pe primul loc în lume ca număr de pasageri internaţionali.

Compania low-cost, care nu s-a confruntat cu niciun accident major de când a fost înfiinţată, deserveşte 90 de destinaţii cu ajutorul unei flote de 50 de avioane de tip Boeing 737.

Ultimul accident sângeros al unui avion de linie - pe teritoriul rus - a avut loc în noiembrie 2013, când un Boeing 737 aparţinând companiei Tatarstan s-a prăbuşit pe aeroportul de la Kazan, un accident soldat cu 50 de morţi.

În decembrie 2014, preşedintele-director general al grupului Total, Christophe de Margerie, a murit în urma prăbuşirii avionului cu reacţie, la decolare de pe Aeroportul Vnukovo de la Moscova, un accident soldat cu patru morţi.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici