Situaţia din Marea Roşie devine critică. Marile companii de transport anunţă redirecţionarea navelor în jurul Africii. Comerţul global ar putea fi grav perturbat

  • AP Møller-Mærsk a declarat că navele care urmau să navigheze prin Marea Roşie vor fi redirecţionate în jurul Africii prin Capul Bunei Speranţe din cauza ameninţării atacurilor rebelilor din Yemen.
  • Decizia gigantului, care operează a doua cea mai mare flotă de transport maritim de containere din lume, ar putea duce la ample perturbări ale comerţului global.
  • Ruta prin Marea Roşie spre Canalul Suez scurtează semnificativ disntanţa între Asia şi Europa.
7596 afișări
Imaginea articolului Situaţia din Marea Roşie devine critică. Marile companii de transport anunţă redirecţionarea navelor în jurul Africii. Comerţul global ar putea fi grav perturbat

Situaţia din Marea Roşie devine critică. Marile companii de transport anunţă redirecţionarea navelor în jurul Africii. Comerţul global ar putea fi grav perturbat

Mærsk a anunţat că navele sale vor fi redirecţionate din cauza "situaţiei de securitate extrem de agravate. 

"Atacurile la care am asistat asupra navelor comerciale din zonă sunt alarmante şi reprezintă o ameninţare semnificativă la adresa siguranţei şi securităţii navigatorilor. Această decizie a fost luată pentru a asigura siguranţa echipajelor noastre, a navelor şi a încărcăturii de la bord", a declarat compania într-un comunicat.

Rebelii Houthi, susţinuţi de Iran, şi-au intensificat atacurile împotriva navelor care trec prin Canalul Suez după izbucnirea războiului dintre Israel şi Hamas, cu peste 10 atacuri asupra navelor din zonă de atunci.

Decizia Maersk coincide cu măsuri similare luate de alte grupuri de transport maritim. Grupul german Hapag-Lloyd a deviat luni toate navele pentru a trece prin Capul Bunei Speranţe, în timp ce MSC a luat vineri decizia de a redirecţiona unele dintre serviciile sale.

Atacurile din zonă riscă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare care depind de Marea Roşie şi de Canalul Suez. Calea maritimă reprezintă 30 % din traficul total de nave container şi este un canal vital pentru transportul de ţiţei.

Ca răspuns, Washingtonul a anunţat marţi crearea unei noi forţe internaţionale pentru a proteja navele.

Coaliţia de securitate va funcţiona "cu scopul de a asigura libertatea de navigaţie pentru toate ţările şi de a susţine securitatea şi prosperitatea regională".

Aceasta include Statele Unite, Regatul Unit, Bahrain, Canada, Franţa, Italia, Olanda, Norvegia, Seychelles şi Spania, a precizat Austin.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici