Palatul Parlamentului, în întuneric timp de 60 de minute pentru "Ora Pământului"

Luminile la Palatul Parlamentului au fost stinse, sâmbătă seară, timp de 60 de minute, pentru a marca "Ora Pământului", iar în Piaţa Constituţiei, câteva sute de tineri au asistat la lumina lumânărilor la un concert al trupei System.

12 afișări

În Capitală, între orele 20.30 şi 21.30 au mai fost oprite luminile la Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Cercul Militar şi la Operă.

Luminile au fost stinse timp de o oră şi în clădiri emblematice din mai multe localităţi, între care Timişoara, Iaşi, Botoşani, Tulcea, Braşov şi Cluj.

Din acest an, România s-a alăturat în mod oficial campaniei globale WWF "Ora Pământului", pentru a atrage atenţia asupra încălzirii globale.

Oraşul Sydney a dat startul campaniei "Ora Pământului". La ora 9.30 GMT (11.30, ora României), la Sydney, clădirea Operei şi podul devenit simbol al oraşului s-au cufundat în întuneric.

În 2008, la campanie au participat 50 de milioane de persoane, în mai mult de 370 de oraşe din 35 de ţări. "Sperăm ca oamenii să se întrebe, chiar şi numai pentru o oră, ce pot face pentru a-şi reduce amprenta de dioxid de carbon", a declarat, la Sydney, organizatorul campaniei, Andy Ridley.

La prima ediţie a "Orei Pământului", mai mult de două milioane de persoane au participat la campanie în Sydney. Iniţiativa a reprezentat o prelungire a campaniei asociaţiilor ecologiste franceze, care au cerut, la 1 februarie 2007, stingerea luminilor pe teritoriul Franţei timp de cinci minute.

În 2009, la campanie participă 3.929 de oraşe, sate şi localităţi din aproape 90 de ţări, printre care se numără, pentru prima dată în acest an, Africa de Sud.

În întreaga lume, în campanie vor fi implicate 371 de monumente, printre care se află Turnul Eiffel, piramidele de la Gizeh, Acropolele sau Empire State Building. La Hong Kong, 1.500 de clădiri vor stinge luminile, iar un grup de alpinişti intenţionează să ducă pe Everest, la 8.000 de metri altitudine un drapel al campaniei.

Peste 200 de oraşe din Franţa şi alte 26 din Spania vor stinge luminile de la principalele monumente. În Grecia, aproximativ 200.000 de persoane şi 470 de municipalităţi intenţionează să participe la campanie, în timp ce în Costa Rica autorităţile speră să reducă emisiile de dioxid de carbon în atmosferă cu "13 tone".

În Egipt, Ministerul Mediului mizează pe sprijinul celor 80 de milioane de locuitori ai ţării "pentru a convinge puterile mondiale (...) să reducă emisiile proiectelor lor industriale".

Şi în Emiratele Arabe Unite - cel mai mare consumator de energie electrică pe cap de locuitor - hotelul Burj al-Arab este una dintre numeroasele clădiri care vor reduce iluminarea timp de 60 de minute.

În Statele Unite, oraşul New York pregăteşte o participare importantă la "Ora Pământului", la campanie urmând să participe Empire State Building sau blocul Chrysler, podurile din Brooklyn, Manhattan, Queensboro şi Williamsburg, precum şi panourile din Times Square. Şi sediul ONU, aflat în estul Manhattanului, va stinge luminile timp de o oră, ca şi principalele universităţi din oraş.

Zeci de oraşe americane s-au asociat acestei campanii, inclusiv Washington, Chicago, Los Angeles, Dallas, Miami sau Las Vegas.

Scopul campaniei WWF este de a stopa degradarea mediului şi efectele negative ale schimbărilor climatice. În acest sens, a fost lansat şi un spot publicitar al cărui mesaj este: "De Earth Hour nu aprinzi lumina orice ar fi. Alătură-te celor un miliard de oameni care vor stinge lumina pentru o oră. Un gest simbolic care arată că ne pasă de schimbările climatice. Tu ce faci de Earth Hour?".

Organizatorii campaniei din 2009 speră, printre altele, să transmită un mesaj liderilor mondiali care se reunesc în decembrie la Copenhaga, pentru a stabili un acord post-Kyoto de combatere a schimbărilor climatice.

(Serviciul FOTO al agenţiei MEDIAFAX vă pune la dispoziţie imagini)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici