Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicaţie telefonică despre cum să realizeze manevre de resuscitare sau cum să se comporte în caz de cutremur

O aplicaţie de telefon pentru alertarea în cazul situaţiilor de urgenţă şi pentru educarea populaţiei despre modul în care să se comporte în caz de cutremur, inundaţii, viscol sau alte dezastre, a fost lansată, marţi, de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).

1414 afișări
Imaginea articolului Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicaţie telefonică despre cum să realizeze manevre de resuscitare sau cum să se comporte în caz de cutremur

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicaţie telefonică pentru situaţii de urgenţă (Imagine Cristi Cimpoes / Mediafax Foto)

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat marţi, aplicaţia “DSU” pentru telefoanele mobile, care are rolul de a pregăti populaţia să facă faţă situaţiilor de urgenţă, prin accesul la informaţii, alerte şi educaţie prin lecţii video, despre cum să realizeze manevre de resuscitare sau cum să se comporte în caz de cutremur.

Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a explicat la conferinţa de presă de lansare a aplicaţiei că aceasta „are rolul să-i înveţe pe oameni cum să se comporte, spre exemplu în caz de cutremur, la inundaţii, în caz de viscol, lecţii de prim ajutor, cum să facă resuscitare, cum să oprească o hemoragie”.

El a explicat că, în viitor, aplicaţia se va completa şi cu alte lecţii, care au şi teste de autoevaluare.

„Această aplicaţie este o premieră pentru România. A fost dezvoltată cu scopul de a pregăti populaţia să facă faţă unei situaţii de urgenţă, mai ales că în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să ştim cum să acţionăm până la intervenţia serviciilor profesioniste. Este esenţială alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicaţiei “DSU”. Astfel, anumite gesturi, acţiuni pe care le găsim în lecţiile aplicaţiei “DSU” sunt salvatoare de vieţi. Prin modulul de raportare, populaţia poate veni în sprijinul serviciilor de urgenţă, prin trimiterea de imagini de la faţa locului, chiar înainte ca forţele de intervenţie să ajungă acolo”, a mai spus Arafat.

În ceea ce priveşte modul în care funcţionează aplicaţia, aceasta poate fi downloadată de pe Google play, iar „autentificarea se poate face prin Facebook, Google sau prin logare cu mail şi parolă. Oricare din aceste forme de autentificare poate să fie utilizată. Bineînţeles, racordarea se face numai dacă utilizatorul este înregistrat, utilizatorul furnizează un număr de telefon şi verificarea se face printr-un cod trimis pe sms. Atunci ştim că cel care racordează este autentic şi că îţi asumă responsabilitatea pentru ce ne trimite. (...) Aplicaţia va fi susţinută de către o campanie realizată de Discovery Channel care va începe de săptămâna viitoare”, a mai spus Arafat.

El atrage, însă, atenţia, că aplicaţia nu trebuie confundată cu 112. „Dacă foloseşti aplicaţia nu înseamnă că ai alertat 112. Prin 112 se anunţă o urgenţă”, a spus Arafat. Aplicaţia a fost finanţată din fonduri extrabugetare, de la Fundaţia SMURD şi a costat 17.000 de euro, iar dezvoltarea acesteia s-a făcut în câteva luni.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici