- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (26.04.2016, 11:31)
- Ioana Nicolescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicaţie telefonică despre cum să realizeze manevre de resuscitare sau cum să se comporte în caz de cutremur
O aplicaţie de telefon pentru alertarea în cazul situaţiilor de urgenţă şi pentru educarea populaţiei despre modul în care să se comporte în caz de cutremur, inundaţii, viscol sau alte dezastre, a fost lansată, marţi, de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).
1427 afișări
Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicaţie telefonică pentru situaţii de urgenţă (Imagine Cristi Cimpoes / Mediafax Foto)
Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat marţi, aplicaţia “DSU” pentru telefoanele mobile, care are rolul de a pregăti populaţia să facă faţă situaţiilor de urgenţă, prin accesul la informaţii, alerte şi educaţie prin lecţii video, despre cum să realizeze manevre de resuscitare sau cum să se comporte în caz de cutremur.
Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a explicat la conferinţa de presă de lansare a aplicaţiei că aceasta „are rolul să-i înveţe pe oameni cum să se comporte, spre exemplu în caz de cutremur, la inundaţii, în caz de viscol, lecţii de prim ajutor, cum să facă resuscitare, cum să oprească o hemoragie”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
El a explicat că, în viitor, aplicaţia se va completa şi cu alte lecţii, care au şi teste de autoevaluare.
„Această aplicaţie este o premieră pentru România. A fost dezvoltată cu scopul de a pregăti populaţia să facă faţă unei situaţii de urgenţă, mai ales că în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să ştim cum să acţionăm până la intervenţia serviciilor profesioniste. Este esenţială alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicaţiei “DSU”. Astfel, anumite gesturi, acţiuni pe care le găsim în lecţiile aplicaţiei “DSU” sunt salvatoare de vieţi. Prin modulul de raportare, populaţia poate veni în sprijinul serviciilor de urgenţă, prin trimiterea de imagini de la faţa locului, chiar înainte ca forţele de intervenţie să ajungă acolo”, a mai spus Arafat.
În ceea ce priveşte modul în care funcţionează aplicaţia, aceasta poate fi downloadată de pe Google play, iar „autentificarea se poate face prin Facebook, Google sau prin logare cu mail şi parolă. Oricare din aceste forme de autentificare poate să fie utilizată. Bineînţeles, racordarea se face numai dacă utilizatorul este înregistrat, utilizatorul furnizează un număr de telefon şi verificarea se face printr-un cod trimis pe sms. Atunci ştim că cel care racordează este autentic şi că îţi asumă responsabilitatea pentru ce ne trimite. (...) Aplicaţia va fi susţinută de către o campanie realizată de Discovery Channel care va începe de săptămâna viitoare”, a mai spus Arafat.
El atrage, însă, atenţia, că aplicaţia nu trebuie confundată cu 112. „Dacă foloseşti aplicaţia nu înseamnă că ai alertat 112. Prin 112 se anunţă o urgenţă”, a spus Arafat. Aplicaţia a fost finanţată din fonduri extrabugetare, de la Fundaţia SMURD şi a costat 17.000 de euro, iar dezvoltarea acesteia s-a făcut în câteva luni.
Citeşte şi: Ministerul Justiţiei: Constantin Iacob şi Călin Nistor, propuşi pentru un nou mandat de procurori şefi adjuncţi ai DNA
Citeşte şi: Gorghiu: Îi cerem premierului să sesizeze Corpul de control cu privire la dezinfectanţii din spitale
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Fonduri de urgenţă alocate căminului pentru vârstnici din Solca, rămas fără electricitate şi hrană
Citește și: Anchetă finalizată în dosarul Colectiv
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe