GALERIE FOTO Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri

Studenţii Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca pot să îşi aducă animalele de companie, câinii şi pisicile, la cursuri şi învaţă, astfel, să înţeleagă mai bine şi să descifreze comportamentul acestora.

2656 afișări
Imaginea articolului GALERIE FOTO Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri

GALERIE FOTO Studenţii Facultăţii de Psihologie din Cluj-Napoca pot să îşi aducă pisicile şi câinii la cursuri

VEZI MAI JOS GALERIA FOTO 

Conferenţiarul universitar Alina Rusu, de la Departamentul de Psihopedagogie Specială al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul UBB a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că studenţii, prin faptul că îşi aduc propriile animale, nu mai sunt stresaţi că acestea îi aşteaptă acasă şi sunt mai atenţi la curs.

„Cursurile la care studenţii pot să îşi aducă animalele de companie, fie că vorbim de câini sau pisici, este cel de Psihologie Animală pentru cei de anul întâi, de Terapie Asistată de Animale pentru persoanele cu nevoi speciale de la masteratul de Consiliere şi Asistenţă Psihopedagogică şi un curs post-universitar. Studenţii sunt foarte atenţi, nimeni nu se plictiseşte şi nu simţi că ai fi deranjat într-un anumit fel. Animalele, conform studiilor, contribuie la creşterea atenţiei lor executive şi la o stare de bine. Aducându-şi propriile animale, studenţii nici nu sunt stresaţi că acasă îi aşteaptă cineva, că animalele lor ar putea avea anxietate de separare, iar astfel învăţăm împreună să înţelegem mai bine şi să descifrăm comportamentul animal. Se creează o legătură mai strânsă între ei iar, pe lângă aceasta, animalele de companie beneficiază de socializare, de sensibilizare la expunere cu alte animale şi alte persoane străine”, a spus Rusu.

Potrivit acesteia, prezenţa animalelor de companie la cursuri a dus la o creştere a implicării studenţilor în procesul educaţional.

„Am putut să văd la studenţii de la acest curs că în materialele de evaluare la examenul de psihologie animală sunt mult mai participativi, mai implicaţi. Au de făcut un proiect, de observare a animalului timp de o zi, iar toate proiectele sunt de punctaj maxim. Am observat că a crescut foarte mult numărul studenţilor care optează pentru acest curs, care este o disciplină opţională. La curs participă de la 50 până la 150-200 de studenţi, şi nu doar de la Facultatea de Psihologie, ci şi de la facultăţile de Istorie – Filozofie sau Fizică ale UBB, dar şi de la Facultatea de Medicină Veterinară a USAMV”, a menţionat Rusu.

Profesorul a subliniat că beneficiile prezenţei animalelor la cursuri se constată şi la nivelul personalului administrativ al facultăţii, în condiţiile în care angajaţi ai instituţiei vin să interacţioneze cu câinii şi pisicile aduse de studenţi.

„Cred că la nivelul conducerii UBB s-a conştientizat faptul că acest curs şi faptul că la Cluj se promovează foarte mult şcoala de terapie asistată de animale este un beneficiu pentru asigurarea unui climat educaţional pozitiv şi atractiv”, a mai afirmat cadrul universitar al UBB.

Miruna este studentă în anul I la Psihologie şi a venit la cursul de Psihologie Animală însoţită de căţeluşa sa Maia, un mops de 5 luni.

„Vin cu ea împreună şi sunt mai liniştită când e cu mine pentru că nu trebuie să stea singură acasă până vin de la facultate. A învăţat foarte mult să interacţioneze cu alţi căţei de aici. E liniştită şi cuminte la cursuri, o singură dată a lătrat când era proiectat un filmuleţ cu căţei care lătrau. Ne ajută faptul că sunt mai mulţi căţei la curs că vedem cum interacţionează, le vedem comportamentul, e mult mai uşor să vezi din practică decât din poze ce înseamnă trăirile pentru fiecare animal de companie. Prezenţa acestora creează un loc de învăţare mai liniştit, e mai plăcut, e altfel”, a spus studenta.

Psihologul Ana Maria Băsceanu i-a adus la cursul de la Facultatea de Psihologie pe motănelul Tomi, de aproape 2 ani şi care a fost găsit pe stradă, şi pe căţelul Loki, un cocker în vârstă de 14 ani, ambii fiind folosiţi la Terapia Asistată de Animale.

„La curs, Tomi interacţionează cu studenţii, stă la mângâiat, îi ajută pe studenţi să se simtă mai relaxaţi şi mai atenţi. Vine pe bănci, sare pe catedră, se mai joacă cu căţeii. Loki are experienţă în lucrul cu copiii cu autism şi a avut rezultate foarte bune”, a spus aceasta.

La cursul de Psihologie Animală pentru studenţii de anul întâi a participat şi instructorul canin Iulia Lazăr cu căţeluşa Bailey, care a ţinut o parte din curs ca invitat expert.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici