VIDEO  Ieftine şi proaste? Xiaomi SU7, maşina electrică a Chinei cu vânzări record, s-a stricat după doar 39 de kilometri

Într-un videoclip publicat pe reţelele de socializare din China, un proprietar al sedanului care se bucură de un mare succes a arătat ce a păţit.

27090 afișări
Imaginea articolului Ieftine şi proaste? Xiaomi SU7, maşina electrică a Chinei cu vânzări record, s-a stricat după doar 39 de kilometri

În plină ofensivă a automobilelor electrice ieftine construite în China şi livrate en-gros în porturile din Europa, câteva imagini au darul să-i pună pe gânduri pe cumpărători.

Modelul SU7 de la Xiaomi are un succes nebun de vânzări în China. Atât de mare încât i-a obligat pe cei de la Xiaomi, până acum o renumită companie de telefoane smartphone, să mărească producţia pentru a nu-i supăra pe clienţii care, confruntaţi cu perspectiva de a aştepta maşina peste 6 luni, au protestat energic.

Cele 8.500 de exemplare deja livrate nu par imune la defecte aparent inexplicabile.

Dacă în urmă cu ceva timp a apărut un videoclip de la numeroasele accidente rezultate din pierderea controlului, cea mai recentă nenorocire care i s-a întâmplat unui client, domnul Wen, a ajuns şi ea pe reţelele de socializare, primind numeroase vizualizări şi stârnind controverse inevitabile, având în vedere natura defecţiunii şi, mai ales, faptul că a avut loc după ce maşina a parcurs doar 39 de kilometri.

Exemplarul în cauză este unul dintre primele livrate, pe 4 mai, către Xiamen Xing'an, provincia Fujian şi, după cum a precizat domnul Wen, maşina s-a oprit brusc.

A primit o altă maşină

În videoclipul de mai sus putem vedea un SU7 oprit pe partea dreaptă a drumului cu luminile de urgenţă activate şi o serie de mesaje pe ecranul principal: „Maşina este pe cale să se oprească, vă rugăm să opriţi în siguranţă şi să contactaţi centrul de asistenţă online” şi „Cutia de viteze este defectă”.

Aceasta din urmă a dus, de fapt, la necesitatea apelării la remorcare, pentru a transporta maşina la primul centru de asistenţă, unde a reieşit că nu poate fi reparată şi că trebuie trimisă la fabrică, pentru a fi analizată şi a se descoperi motivul problemei.

Confruntat cu posibilitatea de a primi o rambursare a costului maşinii, se pare că domnul Wen a preferat să primească imediat un alt SU7. Dacă ar fi comandat unul nou, ar fi nevoit să aştepte câteva luni.

„Vreau o maşină nouă imediat şi nu vreau să plasez o nouă comandă şi să aştept ca aceasta să fie produsă”, a declarat el, având în vedere că maşinile aflate în producţie au deja proprietari desemnaţi.

În China costă doar 28.000 de euro şi se vinde ca pâinea caldă

SU7 a doborât price record de vânzări în China, cu 50.000 de comenzi în prima jumătate de oră şi aproape 100.000 de unităţi rezervate la puţin peste o lună de la lansare, datorită unui design foarte curat şi liniar şi caracteristicilor tehnice notabile. Plus un preţ foarte competitiv.

Versiunea Standard, echipată cu o baterie de 73,6 kWh şi cu o autonomie de peste 700 de kilometri, are un motor de 299 de cai putere şi un preţ care începe de la 28.000 de euro, foarte apropiat de cel al Tesla Model 3, rivalul său direct.

Maşina cu care Xiaomi s-a lăudat că a produs 10.000 de unităţi în doar 32 de zile este doar prima dintr-o serie de modele care vor apărea în curând, inclusiv un SUV şi un sedan compact.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici