Ministerul Sănătăţii vrea să limiteze marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern. Amenzile prevăzute în proiect

Ministerul Sănătăţii supune dezbaterii un proiect prin care este limitat marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern, orice acţiune de promovare a anumitor produse pentru bebeluşi având nevoie de avizul Ministerului. Firmelor le este interzis şi să contacteze direct mamele.

746 afișări
Imaginea articolului Ministerul Sănătăţii vrea să limiteze marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern. Amenzile prevăzute în proiect

Ministerul Sănătăţii vrea să limiteze marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern. Sursă foto: Profimedia

Legea reglementează cadrul legal privind marketingul înlocuitorilor laptelui matern şi promovarea alăptării, inclusiv furnizarea de informaţii într-o formă adecvată.

„Ministerul Sănătăţii are responsabilitatea informării populaţiei în ceea ce priveşte nutriţia sugarilor. Informarea se realizează prin intermediul instituţiilor aflate în subordinea şi în coordonarea sa. Orice fel de acţiuni de informare, educare, comunicare, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare sau simpla tipărire şi distribuire de materialele de informare, educare, comunicare, referitoare la nutriţia sugarilor, pot fi organizate şi desfăşurate numai cu avizul Ministerului Sănătăţii”, se arată în proiect.

Avizul trebuie solicitat de către iniţiatorul campaniei de comunicare, cu cel puţin 2 luni de zile înainte. Sunt vizaţi înlocuitorii de lapte matern, orice aliment lichid, semisolid sau solid pentru sugari în primele 6 luni de viaţă, biberoane, tetine.

Echipelor de marketing îi este interzis să contacteze, direct sau indirect, gravidele, mamele de sugari, membrii ai familiilor acestora ori angajaţii din spitale.

Personalul din cadrul sistemului de sănătate are obligaţia de a instrui mamele în privinţa alăptării şi a produselor vizate

„Prin armonizarea deplină a prevederilor legii cu legislaţia Uniunii Europene, actul normativ va putea fi pus în aplicare şi va produce efecte în limitarea reclamei comerciale agresive a produselor ce înlocuiesc laptele matern, favorizând creşterea ratei alăptării, îmbunătăţirea nutriţiei copilului şi scăderea riscului de apariţie a obezităţii. Vor fi ameliorate astfel importante probleme de sănătate public”, transmit iniţiatorii în expunerea de motive.

Amenzile pentru abateri sunt: de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 5.000 lei la 100.000 lei în cazul persoanelor juridice.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici