- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (27.08.2017, 11:41)
- Radu Tutulan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Pasajul "Grigorescu" nu va fi gata nici în 2017. Istoria unui şantier deschis în 2010: ce spun autorităţile despre proiectul în valoare de 75 de milioane lei
Amenajarea pasajului auto „Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu”, care a început în 2010 şi ar fi trebuit să dureze maximum doi ani, nu va fi gata nici în 2017, Primăra Capitalei dând vina pe liniile electrice de înaltă tensiune, care sunt prea jos şi pe care nimeni nu le-a luat în calcul până acum.
8596 afișări
De mai bine de şapte ani, Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a demarat lucrările de amenajare a unui nou pod peste Dâmboviţa şi a unui pasaj auto suprateran, care să facă legătura între Bulevardul Nicolae Grigorescu şi Splai Dudescu. În 2012, podurile suprateran şi cel de la nivelul Splaiului Independenţei ar fi trebuit deschise circulaţiei, dar nici în prezent proiectul nu este finalizat.
Cu toate că podul peste Dâmboviţa a fost amenajat, fiind disponibile câte trei benzi de circulaţie pentru fiecare sens de mers şi un trotuar cu o lăţime de aproximativ trei metri, acestea sunt blocate şi nu se permite traversarea sau întoarcerea autoturismelor prin această zonă. Deasupra acestui pod a fost construit un pasaj auto suprateran, cu câte trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, pe care, de asemenea, nu se poate circula. În acest caz problema o reprezintă rampele de acces, însă, care nu au fost nici până astăzi amenajate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
„Finalizarea obiectivului este condiţionată de contractarea unor lucrări ce nu au fost prevăzute în contractul de bază, şi anume: iluminat public, semaforizare şi separatoare de flux din beton. O altă problemă o reprezintă supraînalţarea liniilor de înaltă tensiune ce aparţin Transelectrica şi Enel în vederea asigurării gabaritului de siguranţă pe rampa de urcare pasaj şi pe pasaj. Se preconizează ca până la finele lunii octombrie 2017 să fie puse în funcţiune podurile la nivel (fără pasajul suprateran) şi artera cuprinsă între Bulevardul Theodor Pallady şi Splaiul Unirii”, se precizează într-un răspuns al Primăriei Capitalei transmis MEDIAFAX.
Aşadar, nu se ştie când va fi gata pasajul „Grigorescu” fiindcă, în faza de proiectare, nimeni nu a luat în calcul liniile de înaltă tensiune care se află în acea zonă de zeci de ani, ci au constatat abia după ce a fost montată secţiunea centrală a podului, în momentul în care trebuia construită rampa de acces pe pod, că aceste cabluri electrice sunt prea jos şi pun în pericol viaţa muncitorilor.
„Stadiul fizic actual al lucrărilor la pod este de 93%, cel al lucrărilor de drum este de74%, lucrări de apă – canalizare sunt finalizate în proporţie de 95%, astfel că, pe total obiectiv, apreciem că este realizat în proporţie de 85%”, mai precizează reprezentanţii Municipalităţii.
La finalul anului trecut, Primăria Capitalei preciza că pasajul suprateran este realizat în proporţie de 98%, iar rampele de intrare şi ieşire de pe acest pasaj sunt realizate în proporţie de 60%. Şi atunci problema o reprezenta, de fapt, rampa de urcare dinspre Sălăjan către Popeşti-Leordeni, la care nu se putea lucra din cauza liniilor de înaltă tensiune. Municipalitatea a anunţat, în luna noiembrie 2016, că procedurile necesare pentru realizarea documentaţiei în vederea supraînălţării liniilor de înaltă tensiune care traversează zona pasajului sunt în desfăşurare, la fel şi procedurile de expropriere a câtorva terenuri din zonă. Iar termenul de finalizare al tuturor procedurilor şi implicit a lucrărilor, a fost estimat de specialişti între trei şi şase luni.
Dar, proiectul în valoare de 74.788.994 de lei, fără TVA, nu a fost încheiat nici după aproape 10 luni şi este departe de a se finaliza. Nici măcar pe pasajul auto de la nivelul Splaiului Independenţei nu se poate circula. Cu toate acestea, Primăria Capitalei a plătit deja peste 60 de milioane de lei constructorului, sumă la care se mai adaugă şi TVA-ul.
Citeşte şi: România EXTREMELOR. Avem cei mai mulţi proprietari şi cele mai aglomerate case. Unul din cinci români nu are condiţii elementare de trai
Citește pe alephnews.ro: Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe