Pasarela de la Tâncăbeşti, dată jos de bena camionului (Galerie Foto)

Accidentul de la Tâncăbeşti s-a produs din cauza impactului între bena camionului şi pasarelă, care a dislocat suprastructura pasarelei şi a aruncat-o pe carosabil, unde a căzut peste două maşini aflate în zonă, potrivit rezultatelor anchetei Ministerului Transporturilor prezentate vineri.

2502 afișări
Imaginea articolului Pasarela de la Tâncăbeşti, dată jos de bena camionului (Galerie Foto)

Pasarela de la Tâncăbeşti, dată jos de bena camionului (Imagine: Mediafax Foto)

Preşedintele comisiei de anchetă în cazul accidentului de la Tâncăbeşti, Eugen Ispas, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că impactul dintre bena camionului şi pasarelă a fost puternic, basculanta fiind foarte grea şi având o viteză de circa 70 de kilometri la oră.

În plus, Ispas a precizat că şoferul autobasculantei a continuat drumul, nefiind găsită nicio urmă de frânare după accident.

Vezi aici imagini de la accidentul de la Tâncăbeşti

Preşedintele comisiei de investigaţii a mai spus că pasarela de la Tâncăbeşti a fost realizată corect, fiind dimensionată să reziste la sarcini normale. Acesta a precizat că normele româneşti şi europene nu prevăd dimensionarea pasarelelor, explicând că în funcţie de dimensiunile acestora, se acordă avizele de circulaţie pentru maşinile grele.

Eugen Ispas a subliniat că acestea sunt rezultate parţiale ale anchetei şi că urmează să se facă determinări suplimentare de laborator pentru ca rezultatul anchetei în acest caz să fie corect atât pentru cei care au făcut investiţia la pasarelă, cât şi pentru cei implicaţi în accident.

Totodată, Ispas a arătat că ancheta comisie de investigaţii în cazul de la Tâncăbeşti nu stabileşte vinovaţii, de acest aspect ocupându-se ancheta judiciară.

Expertul tehnic care face parte din comisia de anchetă, Alexandru Dima, a spus că rezultatele finale ale anchetei vor putea fi prezentate abia după finalizarea raportului Poliţiei.

Specialiştii care au întocmit raportul au mai făcut şi alte recomandări tehnice, printre care realizarea unui plan de intervenţie la pasarelele existente.

Pentru prevenirea unui accident asemănător, expertul a recomandat realizarea unui plan de intervenţii la pasarelele existente, "în zona aparatelor de reazem", prin care să se asigure, pe bază de proiect, "realizarea banchetelor de rezemare cu pante de scurgere a apelor şi fixarea suplimentară a capetelor tablierelor pe pile, în condiţiile menţinerii posibilităţilor de rotire şi de deplasare la nivelul aparatelor de reazem".

Raportul preliminar în cazul accidentului de la Tâncăbeşti va fi trimis Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Autorităţii Rutiere Române.

Pasarela pietonală s-a prăbuşit, la 25 iunie, pe DN1, în localitatea Tâncăbeşti, căzând peste două maşini aflate în trafic. În urma accidentului, două persoane au murit, iar o alta a fost rănită.

Directorul Servomont Import Export SRL Craiova, Constantin Popescu, susţinea că pasarela a fost realizată în 75 de zile, la finalul anului 2001, şi a respectat proiectul. Acesta a explicat că orice pasarelă din Capitală s-ar fi prăbuşit dacă ar fi fost lovită, pentru că astfel de construcţii nu se sudează, deoarece la temperaturi mari s-ar dilata şi s-ar arcui.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici