Video Protestul taximetriştilor au blocat astăzi Capitala. Transportatorii ies în stradă, în ziua moţiunii de cenzură, faţă de proiectul de lege pentru „ridesharing”/ Câţi taximetrişti s-a adunat în Piaţa Constituţiei

Protestul taximetriştilor anunţat de C.O.T.A.R. pentru marţi s-a încheiat cu trei ore mai devreme, iar la eveniment au ajuns în jur de 300 de şoferi, faţă de 800, câţi erau anunţaţi de organizatori.

3004 afişări

UPDATE15.28: În timpul mitingului, cei mai mulţi dintre taximetrişti erau în trafic, în timp ce colegii lor protestau în faţa Palatului Parlamentului. ”Doar 10% suntem aici. Ceilalţi nu sunt interesaţi”, au afirmat protestatarii.

„Suntem foarte dezamăgiţi. Colegii noştri trăiesc după ideea «lasă să facă alţii, că noi am ieşit la alte proteste» „Până acum ceream Gvernului să facă ceva, acum le cerem să nu facă. Să nu dea ordonanţa, să nu avantajeze Uber.”

”Guvernul ne-a îngropat” a afirmat unul dintre protestari. ”Vrem să abroge legea 38/2003. Tot ce am primit până acum după atâtea proteste a fost retragerea sintagmei «în mod repetat» din această lege.”

Protestatarii s-au plâns de faptul că firmele de ridesharing se află în ilegalitate, că se circulă cu maşini vechi de 15 ani şi că nu au avize. De asemenea au explicat că tarifele lor sunt mărite ilegal prin aşa numitul „tarif dinamic”.

”O cursă până la aeroport costă 40 de lei, la ei aceeaşi cursă face 100 de lei prin tariful dinamic”, au afirmat protestatarii. Tariful dinamic a reprezentat un mare motiv de nemulţumire printre şoferii de taxi: ”Unde există tarif dinamic în taximetrie? O cursă costă 12 lei şi după ce stau la semafor de două ori intră tariful dinamic. Asta este o vrăjeală”.

”Dacă un taximetrist stabileşte tarife proprii sau nu are condiiţii, nu este decent, este vinovată Primăria pentru că nu face controale şi acordă licenţe tuturor. Noi nu suntem cazane. Primăria nu are decât să sancţioneze şoferii indisciplinaţi”, au mai adăugat protestatarii din Piaţa Constituţiei.


Transportatorii autorizaţi vor ieşi din nou în stradă, cu 800 de maşini, în Piaţa Constituţiei, marţi, 18 iunie, între orele 9.00-15.00, împotriva proiectului de lege pentru aşa-zisul „ridesharing” , despre care spun că e o formă mascată de a face concurenţă neloială taximetriştilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

"Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluţionează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave şi nelegale, deşi mai mulţi miniştri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeaşi activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi - se doreşte a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu maşini galbene, inscripţionate, care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeaşi activitate, dar fără niciun fel de restricţie, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam aşa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” - adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel", se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), remis luni MEDIAFAX.

Transportatorii mai cer autorităţilor să respecte legea şi în privinţa traficului de influenţă, "pentru că vedem cum se face lobby, fără niciun fel de problemă pentru cei care deja declară oficial – având funcţii publice importante - că intervin în influenţarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislaţiei".

„De fapt, unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât şi din cel al controlului, pe când ceilalţi vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmăreşte descongestionarea traficului, nu se doreşte reducerea poluării, nu se doreşte ca toate societăţile comerciale să fie fiscalizate şi controlate de organele abilitate, nu mai este proritară siguranţa cetăţeanului în trafic. Peste tot în UE, traficul urban este corelat în funcţie de câte mijlosce de transport în comun sunt – autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lăsate marile oraşe la cheremul unor companii care fac activităţi după bunul lor plac”, a transmis Tudorel Pesteleu, preşedintele COTAR-Filiala Timiş.

Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go şi Taxify (Bolt) nu mai prevede ca maşinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomeraţie ar putea depăşi 30 lei/km, aşa cum au declarat chiar reprezentanţii Uber.

În continuare, transportatorii acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25 % în conturi din afara ţării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.

"Prin acest proiect, Guvernul ne asigură că ştia că de 4 ani aceste companii fraudează bugetul de stat , încasând venituri ilicite. Pentru a muta atenţia tuturor de la adevărata schimbare pe care o va aduce acest OUG pentru care s-a făcut foarte mult lobby, s-a lansat, la finalul săptămânii trecute, ştirea falsă conform căreia taximetriştii vor protesta marţi împotriva trotinetelor electrice – ştire falsă preluată chiar de cele mai mari posturi TV din ţară. Aceasta este doar o altă manipulare specifică celor care până astăzi au demonizat breasla taximetriştilor, pe toate căile şi prin toate mijloacele, cu scopul de a-şi câştiga publicul de partea lor, cu orice preţ", potrivit sursei citate.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici