F1, în linie dreaptă spre obiectivul climatic: Emisiile de carbon s-au redus cu 26% la finalul sezonului 2024 față de anul 2018

Publicat: 23 07. 2025, 11:11
June 30, 2024, Spielberg, Austria: Start, #1 Max Verstappen (NLD, Oracle Red Bull Racing), #4 Lando Norris (GBR, McLaren Formula 1 Team), #63 George Russell (GBR, Mercedes-AMG Petronas F1 Team), F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2024 in Spielberg, Austria. (Photo by HOCH ZWEI) (Credit Image: © Hoch Zwei via ZUMA Press Wire)

Reducerea emisiilor a fost realizată în ciuda extinderii calendarului competițional de la 21 la 24 de curse și a unei creșteri majore a audienței globale – de la 4 milioane de spectatori în 2018, la 6,5 milioane în 2024.

Președintele și CEO-ul F1, Stefano Domenicali, a subliniat angajamentul sportului pentru sustenabilitate. „Suntem hotărâți să atingem obiectivul de emisii nete zero până în 2030. În ciuda creșterii globale a sportului, am arătat că dezvoltarea sustenabilă este posibilă. Introducerea combustibililor sustenabili și optimizarea logisticii ne oferă rezultate concrete, cu beneficii atât pentru sport, cât și pentru societate”, a spus Domenicali, în comunicatul oficial publicat pe site-ul competiției.

Cifre cheie prezentate cu privire la reducerea emisiilor de carbon:

  • 168.720 tCO2e – emisiile totale F1 la finalul lui 2024 (în scădere de la 228.793 tCO2e în 2018)
  • 59% reducere a emisiilor din fabrici și facilități (prin tranziția la energie regenerabilă)
  •  25% reducere a emisiilor din transporturi (inclusiv investiții în combustibil aviatic sustenabil – SAF)
  • 9% reducere a emisiilor logistice (folosirea de avioane eficiente Boeing 777 și camioane pe biocombustibil)
  • 12% reducere per cursă a emisiilor din operațiunile de eveniment

Printre măsurile adoptate care au dus la această scădere sunt: implementarea producției remote pentru transmisiunile TV, reducând numărul de echipamente și personal în deplasare; utilizarea camioanelor alimentate cu biocombustibil pentru transportul echipamentelor în Europa; ajustarea calendarului competițional pentru a optimiza traseele logistice (ex: Japonia mutată în aprilie, Azerbaidjan cuplat cu Singapore); tranziția mașinilor F2 și F3 în 2025 la combustibil sustenabil 100%, în pregătirea noii generații hibride de monoposturi F1 din 2026; toate pneurile utilizate în sezonul 2024 au fost realizate din cauciuc natural certificat FSC, iar procesul de producție a fost alimentat exclusiv cu energie regenerabilă.