Ilie Năstase, revoltat că CNA interzice vedetelor să facă reclame la jocuri de noroc: „Mă opreşti să muncesc? Avem şi noi familii!”.
Joi, CNA a modificat Codul Audiovizual, iar, în noua lui formă, interzice vedetelor să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio și online.
Ilie Năstase s-a arătat revoltat de noua lege implementată de CNA, susținând că aceasta le îngrădește persoanelor publice dreptul la muncă. Totodată, a transmis faptul că CNA nu ar trebui să inventeze legi, ci să le preia pe cele aplicate în străinătate.
„Dar persoanele publice au voie să trăiască? Să muncească au voie? Adică mă oprești să muncesc? Că nu înțeleg care e motivația! Suntem în România și nu mă surprinde nimic! Avem și noi familii! Atunci nici cu fotbalul nu ar trebui să ai contracte. Nu ar trebui să ai voie să faci publicitate la nimic. (n.r. credeți că această decizie va avea un efect benefic asupra tinerilor?) Nimic! Zero! Ce să le faci? Ce copil se uită? Adică nici nu știu să citească, au cinci-șase ani… Dar de ce nu copiază legile din străinătate, la treaba asta? Domne, care e legea în Austria? Și acolo tot așa e? E ceva prost, adică să nu copiezi ceva bun, dar să faci tu ceva prost. Eu, dacă îmi câștig existența că fac reclamă la un suc, n-am voie să fac reclamă, pentru că nu-i place lui ăla sucul. Nu mai înțeleg nimic! În schimb, cu drogurile îi lasă pe la școli. Pe ăia, care vând droguri la copii, nu-i ia! Vai de capul meu! Nu pot să-mi dau cu părerea, că o să iasă să zică că sunt drogat și că nu știu de capul meu”, a declarat Ilie Năstase, în exclusivitate, pentru ProSport.
Noua lege impusă de CNA, în Codul Audiovizual
Vedetele nu vor mai avea voie să apară în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la televizor, radio sau pe internet. Decizia a fost luată miercuri, în cadrul unei şedinţe publice a Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Această schimbare este parte dintr-o actualizare a Codului de Reglementare în Audiovizual, document care face parte din legislaţia secundară a CNA, relatează paginademedia.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, spune noul articol 110, alineat 7 din noul Cod Audiovizual.