Paleontologii au descoperit un ''lanţ trofic'', vechi de 48 de milioane de ani

Paleontologii au descoperit fosila unei insecte conservate în interiorul unei şopârle, conservată şi ea în interiorul unui şarpe, lanţul trofic fiind extras dintr-o carieră abandonată din sud-vestul Germaniei şi numit Messel Pit.

Imaginea articolului Paleontologii au descoperit un ''lanţ trofic'', vechi de 48 de milioane de ani

Paleontologii au descoperit un ''lanţ trofic'', vechi de 48 de milioane de ani

Potrivit Descoperă, lanţul trofic a fost conservat într-un lac vulcanic de acum 48 de milioane de ani, fiind a doua fosilă de acest gen descoperită vreodată.

,,Este probabil acel gen de fosilă pe care nu-l voi mai descoperi niciodată de-a lungul carierei mele'', a declarat paleontologul Krister Smith, de la Institutul Senckenberg din Germania.

Smith şi echipa sa consideră că iguana a mâncat o insectă, iar după două zile a fost ea însăşi înghiţită de un şarpe juvenil. Modul în care şarpele a murit este neclar, însă cercetătorii consideră că reptila s-a apropiat prea mult de lacul vulcanic şi a fost fie otrăvită, fie intoxicată de vaporii degajaţi.

Cadavrul său a căzut pe fundul lacului, unde a fost conservat perfect timp de milioane de ani.

Deşi combinaţia unui şarpe cu o şopârlă şi un gândac este unică, pentru paleontologi nu este prima descoperire a unui lanţ trofic.

În 2008, un cercetător australian a descoperit un rechin în interiorul căruia se afla un amfibian care mâncase un peşte mic. Fosila este mult mai fragmentată decât cea descoperită recent, însă a fost prima dată când cercetătorii au observat cât de complex este lanţul trofic.

Sursa: http://bit.ly/2cnJmcZ.