Google lansează o nouă funcție AI care poate face apeluri în locul tău

Publicat: 22 07. 2025, 21:31

Google a început să testeze această funcție în luna ianuarie, iar în prezent este disponibilă doar pentru anumite tipuri de afaceri, cum ar fi frizerii pentru animale, curățătorii chimice sau service-uri auto. Atunci când cauți unul dintre aceste servicii, cum ar fi un salon de toaletat animale, Google va afișa un nou buton „solicită AI să verifice prețurile” sub profilul afacerii, scrie The Verge.

Proprietarii de afaceri pot alege să nu primească apeluri AI din setările profilului lor Google. Deși funcția este acum disponibilă la scară largă, abonații AI Pro și AI Ultra vor avea „limite mai mari”, care le permit să folosească funcția mai des.

Pe lângă lansarea generală a acestui instrument AI de apelare, Google a început să testeze și versiunea avansată Gemini 2.5 Pro în AI Mode – instrumentul de căutare bazat pe inteligență artificială, lansat pentru toți utilizatorii din SUA în luna mai.

Abonații AI Pro și AI Ultra care s-au înscris în experimentul AI Mode din Google Labs pot alege acum Gemini 2.5 Pro, care, potrivit lui Stein, funcționează „deosebit de bine pentru raționamente complexe, matematică și programare”. În mod implicit, AI Mode folosește un model personalizat din seria Gemini 2.0.

Google experimentează și integrarea funcției Deep Search în AI Mode, permițând AI-ului să elaboreze rapoarte detaliate pe baza unei interogări. „Modelul chiar raționează și generează întrebări de adresat, precum și căutări Google de efectuat”, spune Stein. „În timp ce construiește răspunsul, își verifică propriul conținut și generează noi întrebări, într-un proces de raționament în mai mulți pași.” Această funcție va fi disponibilă tot pentru abonații AI Pro și AI Ultra prin Google Labs.