Senatorii propun ca societăţile cu datorii reeşalonate la stat să poată cere licenţe radio-TV

Senatorii din Comisia pentru cultură propun ca şi societăţile care au datorii reeşalonate la bugetul de stat să poată solicita licenţe audiovizuale, ei adoptând, marţi, un amendament la OUG 25/2013 pentru modificarea Legii audiovizualului.

87 afișări
Imaginea articolului Senatorii propun ca societăţile cu datorii reeşalonate la stat să poată cere licenţe radio-TV

Senatorii propun ca societăţile cu datorii reeşalonate la stat să poată cere licenţe radio-TV (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Această prevedere a fost adăugată celei care preciza obligativitatea pentru solicitanţi de a depune certificate fiscale din care să rezulte că, la data solicitării licenţei audiovizuale, societatea care solicită acordarea sau modificarea licenţei nu înregistrează obligaţii restante la bugetul de stat.

Membrii comisiei senatoriale şi-au însuşit, în rest, punctul de vedere al deputaţilor în ceea ce priveşte conţinutul proiectului de lege.

Solicitanţii au obligaţia să depună declaraţiile notariale, emise la momentul solicitării sau modificării licenţei audiovizuale, prin care societatea comercială care solicită acordarea sau modificarea licenţei, precum şi fiecare asociat sau acţionar care deţine o cotă mai mare de 20% din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei societăţi titulare de licenţă audiovizuală declară pe propria răspundere dacă este investitor sau acţionar direct ori indirect la alte societăţi comerciale de comunicaţie audiovizuală, cu precizarea procentului deţinut din capitalul social al acestora.

Procedura şi condiţiile de modificare a licenţei audiovizuale se stabilesc prin decizie a Consiliului.

Potrivit proiectului de modificare a Legii audiovizualului, spoturile publicitare şi de teleshopping izolate, altele decât cele difuzate în cadrul transmisiilor sportive, nu trebuie să depăşească 10 secunde.

Pot fi difuzate, potrivit acestui proiect de act normativ, maximum trei spoturi de repriză, respectiv maximum 6 spoturi pe transmisie sportivă, în cadrul competiţiilor care nu presupun organizarea acestora pe reprize.

Respectivele spoturi trebuie să fie însoţite pe toată durata difuzării de un marcaj cât mai vizibil, constând în majuscula "P" încadrată într-un cerc cu suprafaţa transparentă, cu dimensiunea de minimum 30 de puncte în format SD - definiţie standard -, respectiv 60 de puncte în format HD - înaltă definiţie - amplasat în partea din dreapta jos a ecranului.

Spoturile publicitare şi de teleshopping izolate, altele decât cele difuzate în cadrul transmisiilor sportive, constituie o excepţie şi pot fi difuzate în orice interval orar, dar nu mai mult de 5 spoturi publicitare şi de teleshopping izolate pe zi şi în intervalul orar 23.00 - 6.00, în cazul publicităţii pentru băuturi spirtoase.

În textul proiectului, beneficiarii finali ai publicităţii televizate sunt definiţi ca persoanele juridice publice sau private ori persoanele fizice a căror activitate comercială, ramură de activitate, meserie sau profesie sunt promovate prin mesajul publicitar difuzat în cadrul publicităţii televizate, pentru a promova furnizarea de bunuri şi servicii, inclusiv bunuri imobiliare, drepturi şi obligaţii.

Ordonanţa urmează să intre în dezbaterea plenului Senatului, care este forul decizional.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici