Hotelieri: Deşi 2014 a început prost, sperăm la o redresare a turismului pentru că este an electoral

Hotelierii speră în creşterea traficului turistic în 2014, deşi în primele două luni s-au înregistrat scăderi, optimismul lor bazându-se pe constatarea că în anii cu alegeri veniturile românilor cresc şi o parte din bani sunt alocaţi vacanţelor.

Share pe Facebook 178 afişări

Hotelierii: Deşi 2014 a început prost, sperăm la o redresare a turismului pentru că este an electoral (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

"Am constatat că există o ciclicitate a anilor de vârf în turism care coincide, în mod întâmplător sau nu, cu anii electorali. Explicaţia ar fi că în aceşti ani veniturile românilor cresc, fie că se dau mai multe prime, fie că se reduc anumite impozite, iar o parte din bani sunt alocaţi şi vacanţelor", a declarat agenţiei MEDIAFAX Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

El spune că doar o creştere a veniturilor populaţiei ar mai putea salva din punct de vedere turistic începutul prost de an, când lipsa zăpezii a dus la scăderi ale turismului montan, astfel că staţiunile montane au fost pustii. În primele luni în toate zonele turistice din ţară a scăzut numărul vizitatorilor români şi străini.

Altă premisă nefavorabilă este scumpirea cu până la 5 procente a vacanţelor în România în acest an, scumpire generată de creşterea facturilor la utilităţi.

"Nici hotelierii de pe litoral nu au mai putut menţine preţurile şi le-au crescut cu până la 5%, deşi în vara anului trecut turismul de la Marea Neagră a scăzut cu 10%", a încheiat Răducan.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
TURISM ,
FPTR ,
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.