Un meteorit mai vechi decât Sistemul Solar a lovit Pământul şi oferă posibilităţi unice de studiere a Universului - FOTO

Cercetătorii australieni au descoperit resturile unui meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani şi susţin că analizarea acestuia le oferă noi oportunităţi de cercetare a originilor Universului.

Un meteorit, mai vechi decât Sistemul Solar, a fost recuperat după ce a lovit Pământul şi oferă posibilităţi unice de studiere a Universului - FOTO

Meteoritul, cu mult mai bătrân decât Terra, a lovit Australia în noaptea de 27 noiembrie, iar specialiştii au identificat, în Ajunul Anului Nou,  în zona Kati Thanda-Lake Eyre, din sudul Australiei, roca de 42 de centimetri.

Meteoritul este prima rocă descoperită de o echipă de cercetători australieni, formată din oameni de ştiinţă de la Curtin University, Western Australian Museum şi South Australian Museum. Aceştia au realizat o reţea de 32 de camere de supraveghere distribuite pe toată suprafaţa Australiei pentru a identifica locurile în care aterizează meteoriţii.

Dr Jonathan Paxman, unul dintre cercetătorii implicaţi în proiect, a declarat că este remarcabil faptul că au reuşit să identifice bucata de meteorit. ”Oamenii noştri au lucrat non-stop pentru a strânge datele, permiţând recuperarea rapidă a ceva care ar fi fost pierdut dacă am fi ajuns acolo ceva mai târziu. Informaţiile adunate din aer s-au dovedit a fi esenţiale, mai ales că locul în care s-a produs impactul a fost deteriorat de ploaia torenţială care a început imediat după căderea meteoritului”, a explicat cercetătorul australian.

Geologul Phil Bland, coordonatorul proiectului, susţine că acest meteorit este primul dintr-o serie pe care intenţionează să le recupereze pentru ca studiindu-le să ajungă să pună cap la cap istoria Universului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
meteorit ,
univers ,
pamant ,
sistem solar ,
descoperire ,
cercetatori ,
australia ,
terra ,
cercetator
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ