VEZI MAI JOS GALERIA FOTO
Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 3,6 milioane de lei.
Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid.
”Este un proiect de cercetare-dezvoltare realizat de România-Euroest în parteneriat cu firme de profil din România. Finanţat de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale, dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică.
Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70 la sută, a consumurilor specifice cu până la 60 la sută şi mentenanţei cu 15 la sută.
”Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul – n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.
Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.
Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.
Citeşte şi: Sumă RECORD inveestită de Arabia Saudită în industria de divertisment. Sunt zeci de MILIARDE de dolari
Citeşte şi: RATB îşi schimbă denumirea. Care este motivul
Citeşte şi: LIVE Tudorel Toader, critici DURE la adresa şefei DNA Codruţa Kovesi: Raportul relevă comportamentul excesiv de autoritar, discreţionar al procurorului şef al DNA. Implicarea în anchetele altor procurori. A supravegheat ancheta în cazul OUG 13
Citeşte şi: Proiect Guvern: Nimeni nu poate fi reţinut, pentru legitimare, mai mult de opt ore de către poliţist
Citeşte şi: Un plic cu o substanţă suspectă, trimis prinţului Harry şi logodnicei sale Meghan Markle. Ce s-a descoperit la analize
Citeşte şi: Surpriza pentru politica de imigrare practicată de Trump: Un program creat separat pentru cei care lucrează în agricultură
Citeşte şi: Când va apărea „Jurassic World 3″/ Seria a intrat în lista selectă a filmelor cu încasări de peste 1 miliard | VIDEO