La jumătatea Festivalului de la Cannes, filmele sud-americane conduc detaşat

La jumătatea Festivalului de la Cannes, filmele sud-americane din competiţie, "Linha de Passe", al brazilienilor Walter Salles şi Daniela Thomas, şi "Leonera", al argentinianului Pablo Trapero, conduc detaşat cu cele mai bune aprecieri din partea criticilor.

128 afișări
Imaginea articolului La jumătatea Festivalului de la Cannes, filmele sud-americane conduc detaşat

La jumătatea Festivalului de la Cannes, filmele sud-americane conduc detaşat

La 12 ani de la "Terra Estrangeira", regizorii Walter Salles şi Daniela Thomas s-au întors pentru a actualiza portretul Braziliei urbane, pe care au lăsat-o în convulsiile economice ale preşedintelui Fernando Collor, spune Deborah Young în Hollywood Reporter.

"Linha de passe" este un film mai reuşit decât celălalt, o dramă, dar şi o descriere a săracilor care cresc fără niciun viitor, adaugă criticul, care compară filmul cu "Rocco şi fraţii săi", de Luchino Visconti. Regizorii fac o listă a bolilor societăţii, condusă de familiile fără un tată, familiile cu prea mulţi copii şi droguri, într-o structură care amestecă semnificativul cu banalul.

"Leonera", al cincilea film regizat de Pablo Trapero, este un portret al unei femei al cărei bebeluş se naşte în închisoare. Filmul descrie dilema morală provocată de ideea de a creşte copii în universul închisorii.

"Leonera", care desemnează în limba spaniolă atât o cuşcă cu lei cât şi o celulă de detenţie provizorie, a fost realizat în închisori adevărate din Buenos Aires cu actori cunoscuţi, dar şi cu deţinuţi adevăraţi.

Criticii spun că actriţa care joacă rolul principal în film, Martina Gusman, este o candidată serioasă la premiul pentru interpretare.

Francofilii ar putea pleda cauza filmului lui Arnaud Desplechin, "Un conte de Noël", al cărui scenariu cult şi spiritual ar putea, în viziunea unora, să compenseze aplecarea scenaristului-regizor pentru melodramă.

Filmul lui Matteo Garrone, "Gomorra", o poveste în stil documentar despre imperiul Mafiei italiene, a fost de asemenea apreciat.

Părerea generală este că festivalul este un parcurs prin calamităţile urbane, decăderea socială, crimele de război, conflicte între infractori, familii în închisoare şi familii distruse de moartea copiilor.

Nu este, deci, de mirare că Thierry Fremaux a programat "Kung Fu Panda" şi "Vicky Cristina Barcelona" în afara competiţiei. Cannes avea nevoie cu adevărat de un panda simpatic şi de iubiţii zbuciumaţi la modul comic - Penelope Cruz şi Javier Bardem - pentru a lumina acest parcurs.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici