YOUTUBE.RO a fost lansat

YouTube România, versiunea localizată a cunoscutei platforme, a fost lansată joi, urmând să afişeze cele mai vizionate şi mai populare conţinuturi video locale, fiind, de asemenea, un mediu de difuzare a conţinuturilor create de compozitori, interpreţi, televiziuni şi agenţii de publicitate.

4282 afișări
Imaginea articolului YOUTUBE.RO a fost lansat

YOUTUBE.RO a fost lansat

Astfel, YouTube România permite creatorilor locali de conţinuturi video să fie mai uşor de descoperit atât în România, cât şi la nivel internaţional. De asemenea, companiile locale vor avea posibilitatea de a folosi această platformă ca mediu de promovare, pentru a ajunge la publicul-ţintă.

În plus, programul de parteneriat YouTube va oferi o cale pentru toţi producătorii de conţinuturi, mai mari sau mai mici, de a câştiga bani din clipurile video încărcate pe site.

Prezent la evenimentul de lansare, care a avut loc la Bucureşti, Damien Veil, Head of YouTube and Video Sales Development SEEMEA, Google, a spus că lansarea YouTube România este un eveniment deosebit de important, care a necesitat un efort major.

"Este un eveniment important şi pentru că a fost vorba despre foarte multă muncă. Oamenii redistribuie prin butonul Share pe YouTube mai mult decât pe orice altă platformă din lume, iar conţinutul este pozitiv - astfel, pentru fiecare Dislike sunt alte 10 Like-uri la fiecare material video. Mai mult, 30% dintre utilizatori apasă butonul Share după vizionarea unui filmuleţ, iar, în fiecare minut, peste 700 de utilizatori redistribuie conţinutul via Twittter", a spus acesta.

Noul design YouTube a fost lansat în urmă cu două luni şi este mult mai accesibil utilizatorilor.

Veil a mai spus că platforma YouTube oferă, de asemenea, publicitarilor o mai mare posibilitate de a-şi promova produsele direct către publicul-ţintă. Astfel, publicitarii au posibilitatea de a-şi găsi mai uşor audienţa, dar şi de a-şi plia conţinutul mesajului la aceasta.

"Suntem şi vom fi aici pentru mult timp, pentru că YouTube creează valoare într-un ecosistem de tipul «win-win», iar noi ştim că în România acest ecosistem este foarte puternic", a mai spus Damien Veil.

De asemenea, Dan Bulucea, Country Manager Google România, a spus că, "prin lansarea YouTube.ro, se oferă posibilitatea utilizatorilor români de a avea acces la conţinut local, acces la videoclipurile cele mai vizualizate în România şi la videoclipurile cu cea mai mare creştere în ultima perioadă. Însă conţinutul digital poate să însemne orice - de la un videoclip cu Smiley la un concert, un filmuleţ de tipul «how to» sau orice altceva este relevant pentru utilizatori. În opt ani, această platformă a devenit cea mai mare colecţie de astfel de filmuleţe".

"Numeroşi membri ai comunităţii globale YouTube deja vizionează conţinut românesc. Prin lansarea YouTube.ro, utilizatorii vor avea acces mai uşor la conţinut de calitate fabricat în România", a mai spus Dan Bulucea.

Acesta a adăugat că YouTube oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi alege conţinutul pe care îl accesează şi de a face acest lucru de unde şi când doresc.

În ceea ce priveşte modul în care arată prima pagină a platformei YouTube, Bulucea a precizat că aceasta "este «decisă» de un soft optimizat şi este diferită în funcţie de fiecare utilizator", care, dacă este logat, poate alege, în funcţie de preferinţe, modul în care să arate prima pagină.

Prezent la rândul său la evenimentul de lansare a platformei YouTube România, Maciej Sojka, Head of Video Partnerships - YouTube, Central and Eastern Europe, consideră că, prin lansarea versiunii locale a acestei platforme, se creează un mediu extraordinar pentru utilizatorii care "adesea sunt surprinşi să constate că ceea ce postează ei pe YouTube este accesat din cele mai îndepărtate colţuri ale lumii şi, mai mult decât atât, pot face şi bani din asta".

Acesta a precizat că YouTube pune la dispoziţia utilizatorilor şi YouTube Analytics, care le permite să vadă câţi utilizatori le-au vizualizat conţinutul încărcat, ce parte a acestuia le-a plăcut şi, mai mult, le oferă oportunitatea de a-şi îmbunătăţi conţinutul postat pe platforma YouTube. "Iar cei mai buni creatori sunt cei care ţin cont de părerile celor care le vizualizează conţinutul. Şi astfel, nu mai eşti doar un creator de conţinut, ci stabileşti un parteneriat cu utilizatorii. Utilizatorii au control absolut asupra conţinutului postat pe YouTube, platforma comportându-se ca un transmiţător gigant", a mai spus Sojka.

Referitor la posibilitatea ca un post de televiziune să prezinte conţinut propriu pe platforma YouTube, acesta a precizat că a fost semnat deja un acord cu postul de televiziune naţional şi că YouTube este deschis colaborărilor şi cu alte televiziuni, cu unele aflându-se deja în discuţii în acest sens.

"Noi semnăm contractele şi le spunem partenerilor că noi le oferim platforma, însă decizia cu privire la conţinutul pe care îl postează pe YouTube le aparţine în exclusivitate", a spus Maciej Sojka.

Mai mult, muzicienii şi compozitorii români - reprezentaţi de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) - şi YouTube au anunţat încheierea unui acord de licenţiere care le va permite artiştilor să obţină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe YouTube.

De asemenea, Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music şi TVR au decis să publice pe YouTube conţinut propriu, devenind primii parteneri YouTube în România şi punând astfel bazele unei prezenţe solide pe această platformă, fapt care le va permite să-şi distribuie uşor conţinutul şi să-şi extindă publicul.

"Suntem onoraţi că putem fi parteneri, pentru că ştim că importanţa YouTube este foarte mare acum în lume. Iată că această platformă reprezintă pentru noi o intrare în normalitate pentru compozitorii români, în condiţiile în care ADA numără 7.700 de membri la ora actuală. Această platformă este o oportunitate ca repertoriul românesc să fie scris pe YouTube şi să fie pus la dispoziţia marelui public. Pentru opere puse la dispoziţie pe această platformă, aceşti compozitori vor fi remuneraţi. De asemenea, opere le pot fi folosite şi la materialele publicitare, iar acest parteneriat se adresează tuturor generaţiilor de compozitori şi tuturor genurilor muzicale", a spus Mircea Drăgan, membru al consiliului UCMR-ADA.

Acesta a mai precizat că, în conformitate cu parteneriatul încheiat cu YouTube şi cu Legea drepturilor de autor, "autorii români îşi vor primi drepturile tot pe baza unui playlist şi a datelor furnizate de YouTube România. De altfel, o condiţie este aceea că fiecare compozitor membru al ADA trebuie să îşi declare aceste opere muzicale la sediul UCMR-ADA. UCMR are parteneriat de gestiune colectivă cu alte instituţii de profil din toată lumea, astfel că un autor îşi poate urmări opera peste tot în lume".

Potrivit lui Dan Bulucea, interfaţa YouTube permite şi accesarea conţinutului de limbă, dar şi a celui de ţară, astfel că, dacă un utilizator doreşte să acceseze conţinutul de pe YouTube.com în limba sa natală, poate face această selecţie de limbă de pe interfaţa YouTube, la fel ca la Google, la fel cum un utilizator poate alege să vizualizeze conţinutul video dintr-o anumită ţară.

Lansarea YouTube România dă posibilitatea companiilor şi agenţiilor locale de publicitate să se adreseze publicului-ţintă prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video, inclusiv True View - un format non-intruziv care permite utilizatorului să închidă anunţurile publicitare pe care nu doreşte să le vizioneze.

Cu ajutorul YouTube, orice persoană care are o conexiune la internet şi o cameră video poate distribui conţinut video original accesibil în întreaga lume. Platforma reprezintă o arhivă globală de imagini şi sunete - cea mai cuprinzătoare colecţie de acest fel.

YouTube a depăşit recent un miliard de utilizatori unici pe lună, 70% din trafic provenind din afara Statelor Unite ale Americii, iar în fiecare minut sunt încărcate pe această platformă 72 de ore de înregistrări video. Un sfert din numărul total de vizualizări pe YouTube provine de pe gadget-uri mobile.

Creat în 2007, YouTube numără în prezent peste un milion de creatori din peste 30 de ţări din întreaga lume, care obţin venituri din videoclipurile lor postate pe platforma YouTube.

În fiecare zi sunt făcute milioane de noi abonamente la platforma YouTube. Abonamentele permit utilizatorilor să intre în legătură unii cu alţii şi să fie la curent cu activitatea acestora. De asemenea, peste un milion de agenţi de publicitate utilizează platforme de anunţuri Google, majoritatea fiind companii mici.

Site-ul de partajare de fişiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite în luna iulie 2012. Acest studiu a evidenţiat faptul că subiectele de actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 şi 2012. 

YouTube LLC are sediul în San Bruno, California.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici