Dezbatere în privinţa Euro 7. Producătorii auto încearcă să amâne noile norme de poluare, reprezentanţii din sănătate spun că regulile mai stricte ar preveni sute de mii de decese

UE doreşte să stabilească noi standarde stricte de poluare pentru automobile; producătorii de automobile sunt îngroziţi, dar grupurile din domeniul sănătăţii susţin că normele actualizate Euro 7 vor salva vieţi.

230 afișări
Imaginea articolului Dezbatere în privinţa Euro 7. Producătorii auto încearcă să amâne noile norme de poluare, reprezentanţii din sănătate spun că regulile mai stricte ar preveni sute de mii de decese

"O legislaţie puternică Euro 7 ar putea preveni sute de mii de decese pe an", a declarat Cale Lawlor, director pentru sănătate publică globală în cadrul Alianţei Europene pentru Sănătate Publică, un ONG. "Această legislaţie trebuie să fie implementată urgent pentru a preveni această povară masivă".

Normele Euro 7 sunt concepute pentru a preveni mai multe boli.

Propunerea stabileşte limite detaliate de emisii pentru vehiculele noi, cu scopul de a forţa industria să implementeze o tehnologie care să reducă totul, de la oxizi de azot la particule, exact tipul de praf fin care rămâne blocat în ţesuturile umane şi care este asociat cu orice, de la boli pulmonare la demenţă şi mortalitate prematură.

Dar industria auto, împreună cu ţările mari producătoare de automobile, susţin că aceste standarde sunt inutile, având în vedere că UE a convenit deja să pună capăt, în esenţă, vânzării de maşini noi cu motoare cu ardere internă din 2035, informează POLITICO.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile susţine că nu este necesară înlocuirea standardelor Euro 6 cu Euro 7, deoarece vânzările de automobile cu motoare cu combustie vor începe să se reducă înainte de 2035. Aceasta înseamnă că noile norme se vor aplica unui număr mic de vehicule, ceea ce va duce la creşterea costurilor acestora şi va împovăra constructorii de automobile cu cheltuieli suplimentare, în timp ce aceştia investesc în trecerea la automobile electrice.

Unii membri ai Parlamentului European şi câteva ţări europene fac presiuni pentru a amâna implementarea Euro 7 după data de 2025 propusă de Comisia Europeană. Argumentul este că industria are nevoie de mai mult timp pentru a se adapta la vânzarea modelelor actualizate.

Deşi modificarea datei într-un act legislativ de altfel foarte vast, ar putea să nu pară o mare problemă,  fiecare an de întârziere înseamnă că standardele actuale mai slabe se vor aplica celor peste 10 milioane de maşini vândute anual în UE. Asta înseamnă că problema poluării actuale va persista.

Cel mai recent raport al Agenţiei Europene de Mediu privind calitatea aerului a constatat că 97% din populaţia urbană a UE este expusă la niveluri de poluare cu particule fine mai ridicate decât cele permise de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Raportul a precizat că 238 000 de decese premature sunt atribuibile acestei poluări.

Agenţia a precizat că o mare parte din această poluare provine din producţia de energie şi din industrie, iar transportul rutier este responsabil pentru aproximativ 10% din poluarea cu particule în suspensie.

Indiferent de modul în care este produsă, poluarea aerului este cel mai important factor de mediu care influenţează sănătatea umană, a declarat Barbara Hoffmann, profesor de epidemiologie de mediu la Universitatea Heinrich Heine din Düsseldorf.

Hoffmann şi colegii ei au realizat un studiu în care au descoperit că persoanele care locuiesc în apropierea drumurilor aglomerate au cu 50% mai multe şanse de a avea o acumulare gravă de plăci în vasele inimii, numită ateroscleroză coronariană, decât persoanele care locuiesc mai departe. Episoadele scurte de expunere la poluarea aerului pot declanşa, de asemenea, atacuri de cord.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici